زینب همرنگ سیدبگلو، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین آزاد شد

زینب همرنگ سیدبگلو

زینب همرنگ سیدبگلو، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین آزاد شد.‌ او پیش‌تر توسط دادگاه انقلاب تهران به اتهام تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشو، به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ طی روزهای اخیر، زینب همرنگ سیدبگلو، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، پس از تحمل بخشی از حبس تعزیری خود و تایید درخواست آزادی پیش از اتمام حبس خود آزاد شد.‌ این زندانی سیاسی به تحمل پنج سال حبس تعزیری لازم به اجرا محکوم شده بود.‌

براساس این گزارش، آزادی زینب همرنگ سیدبگلو در حالی که او بیش از یک  سوم مجموع حبس تعزیری خود را سپری کرده بود صورت گرفته است.

لازم به ذکر است، زینب همرنگ، در تاریخ ۱۵ شهریور ماه ۱۳۹۹، در حالی که برای سفر به شهرستان خوی از توابع استان آذربایجان غربی رفته بود توسط نیروهای امنیتی بازداشت و برای تحمل حبس تعزیری ۵ ساله خود به زندان اوین در تهران منتقل شد.‌

این فرهنگی بازنشسته، در مراحل دادرسی توسط شعبه دادگاه انقلاب تهران با اتهام (تبلیغ علیه نظام) به تحمل ۱ سال حبس تعزیری و از بابت اتهام(اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور) هم به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم پس از ارجاع پرونده زینب همرنگ به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تائید و با اعمال ماده ۱۳۴ از قانون مجازات اسلامی اجرای ۵ سال حبس برای وی لازم به اجرا شد.

زینب همرنگ سیدبگلو، در تاریخ ۲۲ دی ماه ۱۳۹۸، در پی یورش نیروهای امنیتی به منزل شخصی وی پس از تفتیش منزل و ضبط برخی لوازم شخصی اش بازداشت و پس از انتقال به شعبه بازپرسی دادسرای زندان اوین و تفهیم اتهام چندی بعد با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید