اعتراض‌های سراسری؛ بازداشت دستکم دو شهروند در شهرهای میرجاوه و تهران توسط نیروهای امنیتی

اعتراض‌های سراسری

نیروهای امنیتی در شهرستان میرجاوه از توابع استان سیستان و بلوچستان یک شهروند را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند. همچنینی یک شهروند دیگر در تهران بازداشت شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز شنبه ۳۰ مهر ماه ۱۴۰۱، یاسر ریگی، ساکن شهرستان میرجاوه از توابع استان سیستان و‌ بلوچستان، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

در این گزارش آمده است که یاسر بلوچ از معلولیت ذهنی در رنج بوده اما ماموران امنیتی به وضعیت وی هیچگونه توجهی نکرده و بازداشتش کردند.

نا لحظه تنظیم این گزارش، از وضعیت و مکان نگهداری یاسر ریگی اطلاعی در دست نیست.

اما در خبری دیگر، ساعت ۷ عصر سه شنبه ۲۶ مهر ماه ۱۴۰۱، نیلوفر فتحی، ساکن استان تهران، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و جهت تشکیل پرونده به زندان اوین منتقل شده است.

براساس این گزارش، بازداشت نیلوفر فتحی، در حالی که ای در یک دفترخانه اسناد رسمی در خیابان شریعتی تهران بسر می برد توسط ماموران وزارت اطلاعات، صورت گرفته و سپس جهت بازجویی به بند ۲۰۹ این ارگان امنیتی واقع در زندان اوین منتقل شده است.

علیرغم گذشت ۷ روز از تاریخ بازداشت اما از مصادیق حقوقی اتهام و یا علت بازداشت نیلوفر فتحی اطلاعی در دسترس نیست.

از سوی دیگر، روز دوشنبه ۲ آبان ماه ۱۴۰۱، معصومه دینی و حسین آخوندی، شهروندان اهل کرج مرکز استان البرز، پس از اتمام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام با تودیع وثیقه آزاد شدند.

براساس این گزارش، آزادی معصومه دینی و حسین آخوندی با تودیع وثیقه صورت گرفته و آنها باید در انتظار دریافت ابلاغیه تاریخ دادگاه خود باشند.

لازم به ذکر است، معصومه دینی و حسین آخوندی، در تاریخ ۲۰ مهر ماه ۱۴۰۱، در محدوده گوهردشت کرج مرکز استان البرز توسط نیروهای امنیتی بازداشت و طی این دوران حسین آخوندی بین زندانهای رجایی شهر و قزلحصار کرج در حال جابجایی بود. معصومه دینی هم به زندان کچویی کرج منتقل شده بود./ به نقل از کمپین فعالین بلوچ،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید