اعتراض‌های سراسری؛ بازداشت دستکم دو فعال صنفی فرهنگی درتهران/ آزادی دو تن با تودیع قرار وثیقه در استان‌های قزوین و اردبیل

اعتراض‌های سراسری

نیروهای امنیتی در تهران، اکبر زارعین، معلم ساکن این شهر را بازداشت کردند.‌ همچنین غلامرضا اصغری مراللو و محمد اینانلو، دو تن از فرهنگیان تحت بازداشت در استان‌های قزوین و اردبیل، با تودیع وثیقه آزاد شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز چهارشنبه ۴ آبان ماه ۱۴۰۱، اکبر زارعین، اهل اصفهان، ساکن تهران، معلم شاغل در منطقه ۲ وزارت آموزش و پرورش، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

براساس این گزارش، از دلایل بازداشت اکبر زارعین توسط نیروهای امنیتی اطلاع دقیقی در دست نیست.
همچنین، از مکان نگهداری و نام ارگان بازداشت کننده وی هم اطلاعی در دسترس نیست.

لازم به ذکر است، اکبر زارعین، پیشتر به علت انجام فعالیتهای صنفی در راستای مطالبات فرهنگیان ایران از استان اصفهان به تهران منتقل شده بود.

در خبری دیگر، روز شنبه ۷ آبان ماه ۱۴۰۱، غلامرضا اصغری مراللو، فرهنگی بازنشسته، اهل استان اردبیل، پس از اتمام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام با تودیع وثیقه آزاد شد.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در گزارش منتشر شده خود به میزان وثیقه تودیع سده و مصادیق اتهامات احتمالی تفهیم شده به غلامرضا اصغری مراللو اشاره ای نکرده است.

لازم به ذکر است، در تاریخ ۳۰ مهر ماه ۱۴۰۱، غلامرضا اصغری مراللو، توسط نیروهای امنیتی در استان اردبیل بازداشت و به بازداشتگاه یکی از ارگانهای امنیتی این استان منتقل شده بود.

در ادامه همچنین، روز یکشنبه ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۱، محمد اینانلو، فرهنگی ساکن استان قزوین، پس از اتمام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان تا اتمام مراحل دادرسی آزاد شد.

براساس این گزارش، محمد اینانلو، معلم مقطع اول دبیرستان در یکی از مدارس استان قزوین پس از شرکت در فراخوان برگزاری تحصن‌ اعتراضی فرهنگیان ایران توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد و به همبن اتهام پرونده ای برای این فعال صنفی فرهنگیان در شورای تخلفات اداری آموزش و پرورش استان قزوین تشکیل شده است.

این فرهنگی ساکن استان قزوین، در تاریخ ۲۰ مهر ماه ۱۴۰۱، در پی یورش ماموران امنیتی به مدرسه محل خدمت وی پس از بازداشت جهت بازجوئی و تفهیم اتهام به زندان چوبین در استان قزوین منتقل شده بود./ به نقل از شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید