اعتراض‌های سراسری؛ بازداشت دستکم هشت شهروند در شهرهای یزد، تهران، سنندج، مازندران، بابل و شاهرود

اعتراض‌های سراسری

نیروهای امنیتی در شهرهای یزد، تهران، سنندج، مازندران، بابل و شاهرود، دستکم ۸ شهروند را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.‌

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز شنبه ۷ آبان ماه ۱۴۰۱، حمیدرضا فربود، دانشجوی رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد واحد استان یزد، در جریان برگزاری تجمع اعتراضی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

براساس این گزارش، حمیدرضا فربود پس از بازداشت به مکان نامعلومی منتقل و از وضعیت و مصادیق اتهامات وی اطلاعی در دست نیست.‌

همچنین، در ساعات پایانی شنبه ۷ آبان ماه ۱۴۰۱، رایحه حسینی، فعال دانشجویی و دانشجوی رشته جامعه شناسی در دانشگاه الزهرا در تهران، پس از یورش نیروهای امنیتی به منزل وی پس از تفتیش منزل و توقیف برخی وسائل شخصی اش بازداشت شد.

تا لحظه تنظیم این گزارش، از مکان نگهداری، مصادیق حقوقی اتهامات و وضعیت رایحه حسینی اطلاعی در دست نیست.

در خبری دیگر، روز یکشنبه ۸ آبان ماه ۱۴۰۱، میلاد ربیعی، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد واحد مازندران، هنگام‌ خروج از این مرکز آموزش عالی در مقابل درب این دانشگاه توسط نيروهای امنیتی بازداشت شد.

براساس این گزارش، میلاد ربیعی پس از بازداشت به مکان نامعلومی منتقل و از وضعیت وی اطلاعی در دست نیست.

از سوی دیگر، صبح امروز دوشنبه ۹ آبان ماه ۱۴۰۱، محمد عرب، دبیر انجمن فرهنگی و تمدن اسلامی دانشگاه نوشیروانی بابل پس از احضار به اداره اطلاعات سپاه در این شهرستان بازداشت شد.

از مصادیق حقوقی اتهامات، مکان نگهداری محمد عرب اطلاعی در دست نیست.

لازم به ذکر است، محمد عرب، چندی پیش هم توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و پس از طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام آزاد شده بود.

اما کانال تلگرامی دانشجویان متحد هم‌ اعلام کرد؛ در ساعات پایانی یکشنبه ۸ آبان ماه ۱۴۰۱، سعید نجفیان، دانشجوی رشته‌مهندسی مواد و متالوژی در دانشگاه صنعتی شاهرود، توسط نیروهای امنیتی در این شهرستان بازداشت شد.

تا لحظه تنظیم این خبر از مکان نگهداری، مصادیق حقوقی اتهامات و علت دقیق بازداشت سعید نجفیان اطلاعی در دست نیست.

شورای صنفی دانشگاههای کشور هم‌ در خبری اعلام کرد؛ روز یکشنبه ۸ آبان ماه ۱۴۰۱، علیرضا برادران، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد در رشته هوافضا در دانشگاه صنعتی امیرکبیر، پس از احضار به اداره پیگیری وزارت اطلاعات بازداشت شد.

براساس این گزارش، علیرضا برادران، امروز دوشنبه در تماسی کوتاه با خانواده خود خبر احضار و بازداشت خود را اطلاع رسانی و اعلام کرده که در بند امنیتی ۲۰۹ این ارگان امنیتی تحت بازجویی است.

گفته می شود، احضار علیرضا برادران به اداره پیگیری وزارت اطلاعات در پی هماهنگی رئیس واحد حراست دانشگاه صنعتی امیرکبیر بوده است.

تا لحظه تنظیم این خبر از علت احضار و بازداشت و مصادیق حقوقی اتهامات علیرضا برادران اطلاعی در دست نیست. ‌

شورای صنفی دانشگاههای کشور همچنین در خبری دیگر افزود؛ امروز دوشنبه ۹ آبان ماه ۱۴۰۱، علیرغم گذشت ۳۶ روز از بازداشت محمدجواد مقدسی، دانشجوی مقطع کارشناسی در رشته علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی تهران این دانشجو بطور بلاتکلیف در زندان تهران بزرگ محبوس شده است.

همچنین، علیرغم پیگیری های مکرر خانواده محمدجواد مقدسی برای آزادی فرزندشان حتی با تودیع وثیقه اما پاسخ مشخصی دریافت نکردند.

لازم به ذکر است، محمدجواد مقدسی، در تاریخ ۳ مهر ماه ۱۴۰۱، در جریان اعتراضات دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

اما وبسایت کُردپا هم‌ در خبری اعلام کرد؛ الهام قادری، اهل شهر سنندج مرکز استان کردستان، علیرغم گذشت مدتی طولانی از تاریخ بازداشت بطور بلاتکلیف در بازداشت بسر می برد.

علیرغم پیگیری های صورت گرفته از طرف خانواده الهام قادری و مراجعات آنها به دادسرای عمومی و انقلاب سنندج اما وی کماکان بطور بلاتکلیف در بازداشت بسر می برد و طی این مدت فقط ۱ مرحله تماسی کوتاه با خانواده خود داشته است./ به نقل از شورای صنفی دانشگاههای کشور،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید