ناهید شیرپیشه، از زندان کچویی کرج به زنجان تبعید شد

ناهید شیرپیشه

ناهید شیرپیشه، زندانی سیاسی بدون اعلام قبلی به زندان مرکزی زنجان تبعید شد.‌ او در حال سپری نمودن محکومیت شش سال حبس خود در زندان است.

به گزارش کمپبین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز شنبه ۷ آبان ماه ۱۴۰۱، ناهید شیرپیشه، مادر پویا بختیاری و زندانی سیاسی محبوس در زندان کچویی کرج، بدون اعلام قبلی و به بهانه اعزام به بیمارستان به زندان مرکزی زنجان تبعید شد. ناهید شیرپیشه در حال تحمل بخشی از حبس تعزیری شش ساله خود است.

یک‌منبع مطلع در گفتگو با حقوق بشر در ایران گفت:”روز شنبه در حالی که ناهید شیرپیشه منتظر اعزام به بیمارستان برای انجام امور درمانی خود بود پس از اینکه وی را از زندان خارج کردند بدون اعلام قبلی از زندان کچویی کرج به زندان مرکزی زنجان منتقلش کردند. حتی کارهای درمانی او انجام نشد و با حال بیماری وی را به زندان دیگری منتقل کردند.”

لازم به ذکر است، اواخر شهریور ماه ۱۴۰۱، ناهید شیرپیشه توسط شعبه یک دادگاه انقلاب کرج از بابت اتهامات (اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور) و (فعالیت تبلیغی علیه نظام) در مجموع به تحمل ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد و پرونده وی در حال حاضر در مرحله تجدیدنظرخواهی است.

مادر پویا بختیاری، در تاریخ ۲۰ تیر ماه ۱۴۰۱، در پی یورش خشونت آمیز نیروهای امنیتی به منزل شخصی او پس از شکستن درب ورودی و تفتیش و ضبط برخی وسائل شخصی بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات کرج منتقل شد و پس از طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام در تاریخ ۶ مردادماه ۱۴۰۱، به بند زنان در زندان کچویی کرج منتقل شد.‌

همچنین، با توجه به عدم رعایت اصل تفکیک جرائم در زندان کچویی کرج، ناهید شیرپیشه در میان زندانیان جرائم خطرناک محبوس و از چندی پیش در پی درگیری با یکی از زندانیان با آسیب جسمی مواجه شده بود. 

ناهید شیربیشه پیش از این‌هم در تاریخ ۱۷ فروردین ۱۴۰۰، به همراه همسرش منوچهر بختیاری و تنی چند از خانواده های جان باختگان اعتراضات آبان ۱۳۹۸، در اصفهان پس از توقف اتوبوس حامل آنها توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در تاریخ ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۰ به همراه منوچهر بختیاری آزاد شدند.‌

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید