بازداشت و انتقال به زندان ابهر سید احمد نقوی، معلم بازنشسته و فعال صنفی فرهنگیان

سید احمد نقوی

سید احمد نقوی، معلم بازنشسته و فعال صنفی صنفی فرهنگیان برای سپری کردن دوران حبس خود به زندان ابهر منتقل شد.او پیش‎تر توسط دادگاه انقلاب ابهر به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز چهارشنبه ۱۱ آبان ماه ۱۴۰۱، سید احمد نقوی، معلم بازنشسته و فعال صنفی فرهنگیان، ساکن شهرستان ابهر از توابع استان زنجان، پس از احضار به واحد اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان برای تحمل دوران حبس تعزیری یک ساله خود بازداشت و به زندان ابهر منتقل شد.

براساس این گزارش، سید احمدی نقوی، با قطعی شدن حکم حبس خود در انتظار اجرای این حکم بود.

لازم به ذکر است، در تاریخ ۱۱ مهر ماه ۱۴۰۱، شعبه ۱ دادگاه تجدیدنظر استان زنجان با صدور دادنامه ای احمد نقوی را به اتهام(فعالیت تبلیغی علیه نظام) به تحمل ۱ سال حبس محکوم کرده بود.

ابن فعال صنفی فرهنگیان، در تاریخ ۱۰ مردادماه ۱۴۰۱، توسط شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری ۲ شهرستان ابهر از بابت اتهام(فعالیت تبلیغی علیه نظام)به تحمل ۱ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

همچنین، جلسه بازپرسی و تنظیم کیفرخواست احمد نقوی، در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، در شعبه ۱ بازپرسی دادسرای شهرستان ابهر برگزار و این فعال صنفی فرهنگیان دفاعیات خود را در مرحله بازپرسی به بازپرس ارائه کرده بود.

سیداحمد نقوی، در تاریخ ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، توسط ماموران اداره اطلاعات شهرستان ابهر، بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه این ارگان امنیتی و طی مراحل بازجوئی با تودیع قرار کفالت آزاد شده بود.

این فعال صنفی فرهنگیان، پیشتر هم در تاریخ ۳ دی‌ماه ۱۳۹۷، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه یکی از ارگانهای امنیتی شهرستان ابهر و طی مراحل بازجوئی و بازپرسی در تاریخ ۲۲ دی‌ماه ۱۳۹۷، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان آزاد شده بود./ به نقل از شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان کشو

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید