اعتراض‌های سراسری؛ دادگاه انقلاب زاهدان، صدور حکم سه سال و شش ماه حبس برای فائزه براهویی

فائزه براهویی

فائزه براهویی، به سه سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شد. او پیش‌تر توسط دادگاه انقلاب زاهدان به اتهام تبلیغ علیه نظام، برهم زدن امنیت ملی و شعار علیه رهبری، محاکمه شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ طی روزهای اخیر فائزه براهویی، توسط دادگاه انقلاب زاهدان به سه سال و شش ماه حبس تعزیزی محکوم شد. او به اتهام‌هایی همچون تبلیغ علیه نظام، برهم زدن امنیت ملی و شعار علیه رهبری، محاکمه و محکوم شده است.

فائزه در حال حاضر در بند نسوان زندان مرکزی زاهدان بسر می برد.

پیش‌تر در تاریخ ١٠ آبان ماه ۱۴۰۱، جلسه دادگاه فائزه براهویی که در دانشگاه زاهدان در جریان اعتراضات بازداشت شده است، در شعبه دوم دادگاه انقلاب در این شهر برگزار شده بود و هم اکنون پرونده وی زیر نظر «قاضی قنبری» در دادگاه انقلاب می باشد.

گفته می شود پرونده وی هم اکنون در مرحله تجدید نظر جهت رسیدگی می باشد.

فائزه براهویی متولد ۲۵ اردیبهشت ۱۳۷۸ و سرپرست خانواده می‌باشد که پدر نامبرده ۱۲ سال پیش هم توسط جمهوری اسلامی اعدام شده است که نیروهای اطلاعات سپاه مادرش را نیز تهديد به سکوت و عدم رسانه‌ای کردن بازداشت دخترش کرده‌اند.

لازم بذکر است که ایشان در هفته قبل بدلیل فشار روحی و روانی حالش خراب که به بیمارستان منتقل شده است و اما الان حالش مساعدتر بوده و همچنان در بازداشت بسر می‌برد/ به نقل از حال وش،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید