اعتراض‌های سراسری؛ صالح ملاعباسی، با تودیع قرار وثیقه از زندان مرکزی تبریز آزاد شد

صالح ملاعباسی

صالح ملاعباسی، پس از اتماممراحل بازجویی و تفهیم اتهام با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت از زندان مرکزی تبریز آزاد شد.‌

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز چهارشنبه ۱۸ آبان ماه ۱۴۰۱، صالح ملاعباسی، اهل تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی و محبوس و بلاتکلیف در زندان مرکزی تبریز، پس از اتمام بازجویی با تودیع وثیقه‌ای به مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آزاد شد.‌

براساس این گزارش، آزادی صالح ملاعباسی با تودیع قرار وثیقه صورت گرفته و باید در انتظار دریافت تعیین تاریخ دادگاه خود باشد.

همچنین، از مصادیق اتهام‌های تفهیم شده به صالح ملاعباسی در مراحل بازپرسی اطلاعی در دست نیست.‌

لازم به ذکر است، در تاریخ ۱۷ مهر ماه ۱۴۰۱، صالح ملاعباسی، در شهرستان اهر در حالی که در منزل خواهرش بسر می برد پس از بازداشت توسط نیروهای امنیتی جهت بازجوئی به بازداشتگاه یکی از ارگانهای امنیتی در شهر تبریز منتقل و پس از طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام به زندان مرکزی تبریز منتقل شده بود.

ماموران امنیتی، در تاریخ های ۴ و ۱۶ مهر ماه ۱۴۰۱، برای بازداشت صالح ملاعباسی اقدام کرده بودند اما با توجه به عدم حضور وی در منزل این بازداشت صورت نگرفته بود.

لازم به ذکر است، صالح ملاعباسی، در جریان اعتراضات سراسری در سال ۱۳۹۴ که در واکنش به برنامه فیتیله برگزار شده بود توسط مأموران امنیتی بازداشت و پس از طی مراحل بازجویی، بازپرسی و دادرسی به تحمل ۱۰ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.‌

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید