زندان اوین؛ تمدید قرار بازداشت و عدم  دسترسی به خدمات پزشکی آرش صادقی فعال حقوق بشر

آرش صادقی زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج، ۳۰ تیرماه ۱۳۹۷ در بیمارستان امام خمینی؛

آرش صادقی، فعال حقوق بشر محبوس در زندان اوین علیرغم‌ بیماری آنا تحت فشارهای روحی و روانی قرار دارد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز پنجشنبه ۱۹ آبان ماه ۱۴۰۱، آرش صادقی، فعال حقوق بشر محبوس در سلول انفرادی بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات واقع در زندان اوین پس از تمدید قرار بازداشت به مدت یک ماه دیگر تحت بازجویی های فشرده خواهد بود.

حسین صادقی، پدر این فعال حقوق بشر، ضمن اعلام خبر تمدید قرار بازداشت آرش صادقی نوشت:”‏باوجود بیماری آرش و نرسیدن کامل دارو به او اما بازداشت آرش جهت بازجویی یک ماه دیگر تمدید شد. نمیدونم از جون آرش چی می خواهید؟ آرش که سالم بود. در زندانهای شما به این درد مبتلا شد. حالا از معالجه اش دریغ میکنید؟”

تمدید مجدد قرار بازداشت آرش صادقی علیرغم وضعیت وخیم جسمانی و بیماری وی درحالی صورت گرفته که براساس اعلام حسین صادقی:”آرش هرماه آزمایش خون مخصوص (CBC) و هر ۲ ماه باید اسکن توموگرافی(پت اسکن)انجام بدهد. باید تحت رژیم غذایی خاص برای درمان بیماری انسداد روده بزرگ براثر اعتصاب غذا طولانی وی تحت نظر دکتر متخصص باشد.”

لازم به ذکر است، اواخر مهر ماه ۱۴۰۱، آرش صادقی، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از چند روز بی خبری در تملس کوتاه به پدر خود اعلام کرد که در بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات واقع در زندان اوین محبوس و تحت بازجویی از بابت پرونده ای جدید است.‌

پرونده سازی، برای آرش صادقی توسط ارگانهای امنیتی در حالی صورت گرفته که این فعال حقوق بشر در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ پس از تحمل ۵ سال و ۶ ماه از مجموع حبس تعزیری خود و تحمل درد و رنج شدی ناشی از بیماری (کندرو سارکوما) از زندان رجایی شهر کرج آزاد شده بود.

آرش صادقی، در تاریخ ۲۱ شهریور ماه ۱۳۹۷، پس از تشخیص پزشکان مبنی بر ابتلای وی به بیماری سرطان استخوان از نوع (کندرو سارکوما)، تحت عمل جراحی قرار گرفت و تنها ۳ روز پس از عمل جراحی و علیرغم نظر پزشکان متخصص مبنی بر لزوم تحت نظر ماندن، به زندان بازگردانده شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید