اعزام حسن طفاح به بیمارستان +عکس

«حسن طفاح»، زندانی محبوس در بند ۱۲ زندان رجایی شهر کرج صبح روز جاری شنبه ۲۸ شهریورماه به بیمارستان هزار تختخوابی موسوم به امام خمینی منتقل شد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این زندانی سیاسی ۸۶ ساله، مبتلا به سرطان خون به علت ضعف شدید و وضعیت بسیار بد جسمانی صبح امروز شنبه ۲۸ شهریورماه ۱۳۹۴ به بیمارستان هزار تختخوابی تهران موسوم به امام خمینی منتقل شده است.
این زندانی سیاسی در اوایل اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ به مرخصی استعلاجی اعزام شده بود و به علت عدم تمدید از سوی قاضی ناظر بر امور زندانیان سیاسی و امنیتی به نام «خدابخشی»، ظهر روز دوشنبه ۵ مردادماه سال جاری پس از گذشت حدود ۳ ماه به سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج باز گردانده شد.
پیش ترعلاوه بر ضعف جسمی و وضعیت وخیم جسمی این زندانی و به رغم داشتن پرونده در بهداری زندان، رئیس زندان رجائی شهر کرج «مردانی» به دستور «خدابخشی» دادیار ناظر بر زندان از اعزام «حسن طفاح» جهت درمان به مراکز درمانی خارج از زندان خودداری می کرد.
»حسن طفاح» متولد ۱۳۰۸ تنها یک‌سال پس از جنگ جهانی دوم و در سن ۱۶ سالگی درعراق به زندان افتاد. به گفته وی آن موقع جوان‌ترین‌ زندانی سیاسی بوده و هم اکنون نیز در زندان رجایی شهرکرج پیر‌ترین زندانی سیاسی- امنیتی جمهوری اسلامی ایران است.
«طفاح»، به اتهام اقدام «علیه امنیت ملی و جاسوسی» در زندان به سر می‌برد.
نامبرده محکوم به حبس ابد است و هیچ کس را درایران ندارد.
همسرش مسلط به زبان فارسی نیست و نمی‌تواند ارتباطات لازم را با دادستانی و دیگران برقرار کند.
او تاکنون حدود ۱۵ سال از حبس ابدش را در زندان رجایی شهر گذرانده است.
بیماری و ناتوانی وی جهت ادامه حبس در حدی است که حکم عدم تحمل کیفر از سوی پزشکی قانونی برایش صادر شده است. این زندانی ۸۶ ساله حتی توان راه رفتن را به سختی دارد، اما قوه قضاییه تا به حال دستور آزادی وی را صادر نکرده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید