اجرای حکم اعدام سه زندانی به اتهام‌های «مواد مخدر و یا قتل عمد» در زندان مرکزی شیراز (عادل ‌آباد)

اعدام

حکم سه زندانی که با اتهام‌های مربوط به «مواد مخدر» و یا «قتل عمد» به اعدام و یا قصاص نفس محکوم شده بودند، در زندان مرکزی شیراز (عادل آباد) به اجرا درآمد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ صبح روز شنبه ۲۱ آبان ماه، حکم اعدام سه مرد در زندان مرکزی شیراز به اجرا درآمد. هویت دو تن از ایشان، وحید پاکزاد و کیوان تجدد احراز شده که به ترتیب با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» و «قتل عمد» به اعدام و قصاص نفس محکوم شده بودند.

هویت سومین اعدامی که از بند ۴ این زندان به‌پای چوبه دار منتقل شده بود و با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده بود، تا لحظه تنظیم این خبر احراز نشده است.

یک منبع مطلع درخصوص این سه اعدام به سازمان حقوق بشر ایران گفت: «وحید پاکزاد از سه سال پیش بازداشت و در دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده بود.»

اعدام این سه زندانی تا لحظه تنظیم این خبر از سوی رسانه‌های داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است.

طی شش ماه نخست سال جاری میلادی، ۲۵۱ نفر از جمله ۶ زن و ۶۷ شهروند بلوچ در زندان‌های مختلف ایران اعدام شدند. این تعداد اعدام ثبت شده، رشد شدیدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد. در شش ماه نخست سال گذشته میلادی، ۱۱۷ نفر اعدام شده بودند. بدین ترتیب، حکومت ایران در سال جاری میلادی بیش از دو برابر سال گذشته، شهروندان را اعدام کرده است./ سازمان حقوق بشر ایران،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید