اعتراض‌های سراسری؛ بازداشت دستکم ۱۵ شهروند در شهرهای تهران، کرمانشاه، دهگلان، کنارک، زاهدان، بابل، کامیاران و قزوین

اعتراض‌های سراسری

نیروهای امنیتی در تهران، کرمانشاه، دهگلان، کنارک، زاهدان، بابل، کامیاران و قزوین، دستکم ۱۵ شهروند را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ طی روزهای گذشته، آزاده کرمی، سپهر الهی، عرشیا لایقی، علیرضا نادری، انصار رحیمی، علی نارویی، کامیاب رحمانی، نورمحمد ریگی، محسن مهرابی، علی منصوری، هاله رادی، علی رمضانی، مبین فیضی، محمد حیدری و علی صابونی، توسط نیروهای امنیتی در استانهای تهران، کردستان، سیستان و بلوچستان، مازندران و قزوین بازداشت شدند.‌

براساس این گزارش، روز چهارشنبه ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۱، محمد حیدری، ساکن استان قزوین، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

فاطمه حیدری در تشریح چگونگی بازداشت محمد حیدری و پیگیریها پس از بازداشت برادرش در صفحه شخصی خود اعلام کرد:”دیروز برادرم ‎محمدحیدری، برای پیگیری پرونده من به دادسرای قزوین مراجعه کرده بود بدون احضاریه، ابلاغیه و اطلاع قبلی بازداشت کردند. مادرم برای پیگیری مراجعه کرده و به او پاسخ نداده و از دادسرا بیرون کردند و هیچ کدام از مراجعین و وکیل محمد را به داخل راه نمی دهند.”

لازم به ذکر است، در تاریخ ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۱، جواد حیدری، هل قزوین، بر اثر شلیک مستقیم گلوله از سوی نیروهای امنیتی در حریان برگزاری اعتراضات مردمی جان باخت.

در خبری دیگر، روز چهارشنبه ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۱، علی صابونی، ساکن تهران، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

یک منبع مطلع در این خصوص گفت:”بازداشت علی صابونی در جریان اعتراضات مردمی در منطقه سعادت آباد تهران به همراه چند تن دیگر از شهروندان معترض صورت گرفته و از مکان نگهداری و وضعیت وی اطلاعی در دست نیست.”

ویسایت کُردپا هم‌ با انتشار اخباری اعلام کرد؛ روز یکشنبه ۸ آبان ماه ۱۴۰۱، آزاده کرمی، اهل شهرستان سرپل ذهاب از توابع استان کرمانشاه و دانشجوی رشته هنر در دانشگاه تهران در این شهر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

تا لحظه تنظیم این خبر از مکان نگهداری، مصادیق حقوقی اتهامات و نام ارگان بازداشت کننده آزادی کرمی اطلاعی در دست نیست.

لازم به اشاره است، آزاده کرمی از پیروان آئین یارسان است.

در ادامه نیز، روز سه شنبه ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۱، مبین فیضی، متولد: ۱۳۸۴، اهل شهرستان کامیاران از توابع استان کردستان، در جریان برگزاری اعتراضات توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

مبین فیضی، پس از بازداشت به بازداشتگاه یکی از ارگانهای امنیتی در مکانی نامعلومی منتقل و از حقوق اولیه یک متهم برای دسترسی به وکیل و یا تماس با خانواده خود محروم است.

در خبری دیگر، روز سه شنبه ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۱، سپهر الهی – دانشجوی رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی، عرشیا لایقی – دانشجوی رشته‌مهندسی نفت، علیرضا نادری – دانشجوی رشته مهندسی نفت، در دانشگاه رازی استان کرمانشاه، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

تا لحظه تنظیم این خبر، از مکان نگهداری، اتهامات مطروحه و نام ارگان بازداشت کننده این ۳ دانشجوی دانشگاه رازی استان کرمانشاه اطلاعی در دست نیست.‌

از سوی دیگر، طی روزهای اخیر، انصار رحیمی، ساکن شهرستان دهگلان از توابع استان کردستان، پس از بازداشت توسط نیروهای امنیتی به مکان نامعلومی منتقل شد.

تا لحظه تنظیم این خبر از مکان نگهداری و مصادیق حقوقی اتهامات مطروحه بر علیه انصار رحیمی اطلاعی در دست نیست.

کانال تلگرامی دانشجویان متحد، در خبری اعلام کرد؛ روز سه شنبه ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۱، کامیاب رحمانی، دانشجوی رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی در دانشگاه رازی استان کرمانشاه، پس از بازداشت توسط نیروهای امنیتی به مکان نامعلومی منتقل شد.

تا لحظه تنظیم این خبر از مکان نگهداری، مصادیق حقوقی اتهامات و نام ارگان بازداشت کننده کامیاب رحمانی اطلاعی در دست نیست.

در خبری دیگر، روز چهارشنبه ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۱، محسن مهرابی، فعال مدنی و دانشجوی مقطع کارشناسی در دانشگاه علوم تحقیقات تهران، در پی احضار به یکی از ارگانهای امنیتی بازداشت شد.

براساس این گزارش، محسن مهرابی پس از بازداشت به مکان نامعلومی منتقل و از وضعیت و شرح اتهامات وی اطلاعی در دست نیست.

لازم به ذکر است، این فعال مدنی، پیشتر به دلیل انتشار یک استوری در صفحه اینستاگرام شخصی خود به تحمل ۱ سال محرومیت از حضور در شبکه های اجتماعی محکوم شده بود.

شورای صنفی دانشگاههای کشور نیز اعلام کرد؛ امروز پنجشنبه ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۱، علی منصوری، دانشجوی رشته‌ فیزیک در دانشگاه علم و صنعت تهران، ورودی سال ۱۳۹۹، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

تا این لحظه از مکان نگهداری، علت دقیق بازداشت، نام ارگان بازداشت کننده و مصادیق حقوقی اتهامات وی اطلاعی در دسترس نیست.‌

در خبری دیگر، روز سه شنبه ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۱، هاله رادی، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد در رشته بیوتکنولوژی در دانشگاه علوم پزشکی شهرستان بابل از توابع استان مازندران، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

این دانشجوی معترض، پس از بازداشت توسط نیروهای امنیتی و انتقال به بازداشتگاه و طی مراحل بازجوئی و بازپرسی به زندان متی کلا ساری منتقل شده است.

تا لحظه تنظیم این خبر، از مصادیق حقوقی اتهام یا اتهامات تفهیم شده به هاله رادی اطلاعی در دست نیست.‌

در ادامه نیز، روز سه شنبه ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۱، علی رمضانی، دانشجوی رشته پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی بابل از توابع استان مازندران، در مقابل درب وروی این مرکز آموزش عالی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

براساس این گزارش، علی رمضانی، پس از باز اشت توسط نیروهای امنیتی به مکان نامعلومی منتقل و از وضعیت و مصادیق حقوقی اتهام یا اتهامات تفهیم شده به وی اطلاعی در دست نیست.‌

وبسایت کمپین فعالین بلوچ هم‌ در خبری افزود؛ روز پنجشنبه ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۱، علی نارویی، متولد: ۱۳۸۳ – فرزند: نعمت الله، اهل زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

تا لحظه تنظیم این خبر، از مکان نگهداری، مصادیق حقوقی اتهامات و وضعیت علی نارویی اطلاعی در دست نیست.

وبسایت حال وش نیز در خبری اعلام کرد؛ در ساعات پایانی چهارشنبه ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۱، نورمحمد ریگی، فرزند: غلام سرور، ساکن منطقه چهارراه رسولی زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است:”بازداشت نورمحمد ریگی در خیایان بزرگمهر که محل شکل گیری اعتراضات سراسری زاهدان هست صورت گرفته است.”

تا لحظه تنظیم این خبر، از مکان نگهداری، مصادیق حقوقی اتهامات و وضعیت نورمحمد ریگی اطلاعی در دست نیست.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید