اعتراض‌های سراسری؛ نرگس حسینی، توسط دادگاه انقلاب تهران به حبس و مجازات‌های تکمیلی محکوم شد

نرگس حسینی

دادگاه انقلاب تهران با صدور دادنامه‌ای نرگس حسینی از بازداشت شدگان اعتراض‌های سراسری را به حبس تعزیری محکوم کرد. او به اتهام عضویت در دسته یا جمعیت با هدف برهم زدن امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام، محاکمه شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ طی روزهای اخیر، نرگس حسینی، از دختران خیابان انقلاب و بازداشت شدگان اعتراضات سراسری، توسط شعبه دادگاه انقلاب تهران در مجموع به تحمل چهار سال و یک ماه و دو روز حبس تعزیری محکوم شد.

براساس دادنامه صادره توسط دادگاه انقلاب تهران، نرگس حسینی از بابت اتهام (عضویت در دسته یا جمعیت با هدف برهم زدن امنیت کشور) به تحمل سه سال و شش ماه و یک روز حبس تعزیری و از بابت اتهام (فعالیت تبلیغی علیه نظام) هم به تحمل هفت ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم شده است.

به فرض تائید این حکم در دادگاه تجدیدنظر و اعمال ماده ۱۳۴ مجازات اسلامی تحمل اشد مجازات یعنی سه سال و شش ماه حبس تعزیری برای نرگس حسینی لازم به اجرا خواهد شد.

لازم به ذکر است، نرگس حسینی، طی هفته‌های گذشته در جریان برگزاری اعتراضات سراسری در تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از طی مراحل بازجوئی و بازپرسی با دو اتهام مذکور مورد تفهیم قرار گرفت.

نرگس حسینی، پیشتر هم در تاریخ ۹ دی ماه ۱۳۹۶، در حرکتی اعتراضی در خیابان انقلاب تهران روسری خود را برداشت و آن را به شکل پرچمی بالا برد و پس از بازداشت توسط نیروهای امنیتی و انتقال به زندان اوین و طی مراحل بازجوئی و بازپرسی در تاریخ ۲۸ بهمن ماه ۱۳۹۶، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان از زندان قرچک ورامین آزاد  شده بود./ به نقل از امتداد،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید