دادگاه تجدیدنظر استان تهران، محکومیت صادره علیه مصطفی آل احمد، کارگردان و مستندساز را عینا تائید کرد

مصطفی آل احمد

دادگاه تجدیدنظراستان تهران، حکم صادره بدوی بر علیه مصطفی آل احمد، کارگردان و مستندساز را عینا تائید کرد. او پیش‌تر توسط دادگاه انقلاب تهران به اتهام اجتماع و تبانی، فعالیت تبلیغی علیه نظام و نشر اکاذیب، محاکمه شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ طی روزهای اخیر، مصطفی آل احمد، کارگردان و مستندساز، توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به تحمل شش سال و چهار ماه حبس تعزیری، پرداخت جریمه نقدی، دو سال منع خروج از کشور و سایر مجازات تکمیلی محکوم شد. این حکم در مرحله بدوی صادره شده بود و فقط در دادگاه تجدیدنظر عینا تائید شد.

مریم کیان ارثی، وکیل مدافع مصطفی آل احمد، ضمن اعلام این خبر در صفحه شخصی خود نوشت: “مجازات شش سال و چهار ماه حبس موکلم آقاى مصطفى آل احمد در شعبه ٣۶ دادگاه تجدیدنظر تایید شد. ایشان به سه سال و هشت ماه حبس تعزیری بابت (اجتماع و تبانی) به تحمل هشت ماه حبس تعزیری بابت (فعالیت تبلیغی علیه نظام) دو سال حبس تعزیری و پرداخت ۱۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی بابت (نشر اکاذیب) محکوم شد.”

مصطفی آل احمد، در تاریخ ۱۷ تیر ماه ۱۴۰۱، به اتهام‌انتشار و بیانیه ای با موضوع (تفنگت را زمین بگذار) توسط نیروهای امنیتی به همراه محمد رسول اف، بازداشت و پس از انتقال به زندان اوین و طی مراحل بازجویی و بازپرسی در تاریخ ۱۹ مردادماه ۱۴۰۱، با تودیع وثیقه آزاد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل