اعتراض‌های سراسری؛ صدور حکم ۲۱ سال حبس تعزیری برای پنج معترض در دادگاه انقلاب ارومیه

اعتراض‌های سراسری؛ صدور حکم ۲۱ سال حبس تعزیری برای پنج معترض در دادگاه انقلاب ارومیه

شعبه سوم دادگاه انقلاب ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی با صدور دادنامه‌ای پنج شهروند را که در رابطه با اعتراض‌های جاری بازداشت شده بودند به حبس محکوم کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ طی روزهای اخیر، سونیا ستوده، سارینا قرابت، پارسا دستمالچی، فائزه جوادی و شیوا کیانفر، از بابت‌ اتهام‌های (اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور) و (تبلیغ علیه نظام)، توسط شعبه سه دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست قاضی نجف زاده، در مجموع به تحمل ۲۱ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

براساس حکم صادره توسط شعبه سه دادگاه انقلاب ارومیه که به متهمان این پرونده ها ابلاغ شده فائزه جوادی و سارینا قرابت، هر یک به تحمل ۵ سال حبس تعزیری، پارسا دستمالی و شیوا کیانفر هر یک به تحمل ۴ سال حبس تعزیری و سونیا ستوده هم به تحمل ۳ سال حبس تعزیری با احتساب روزهای بازداشت اولیه محکوم شدند.

لازم به ذکر است، سارینا قرابت، از ورزشکاران رشته تیراندازی با تپانچه و از اعضای پیشین تیم‌ ملی تیراندازی ایران بوده است.

همچنین، در مرحله دادرسی، ابتدا پرونده سونیا ستوده، سارینا قرابت، پارسا دستمالچی، فائزه جوادی و شیوا کیانفر، به شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه ارجاع و سپس به دلایل نامشخصی این‌ پنج پرونده به شعبه ۳ دادگاه انقلاب ارومیه ارجاع داده شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید