دادسرای اوین؛ جلسه رسیدگی به اتهام‌های پروانه سلحشوری و محمود صادقی، برگزار شد

پروانه سلحشوری و محمود صادقی

جلسه بازپرسی و تفهیم اتهام پروانه سلحشوری و محمود صادقی، فعال سیاسی و نماینده تهران در مجلس دهم، در شعبه بازپرسی دادسرای زندان اوین برگزار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز یکشنبه شش آذر ماه ۱۴۰۱، پروانه سلحشوری، فعال سیاسی و نماینده تهران در مجلس دهم، پس از احضار به شعبه بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۳ مقدس واقع در زندان اوین و طی مراحل بازپرسی و تفهیم اتهام با تودیع وثیقه آزاد شد.

براساس این گزارش؛ از مصادیق حقوقی اتهام یا اتهام‌های تفهیم شده به پروانه سلحشوری اطلاعی در دست نیست.

پروانه سلحشوری، چندی پیش برای اطلاع از اتهام‌های خود به این جلسه بازپرسی احضار شده بود.

لازم به ذکر است، پروانه سلحشوری، در تاریخ ۱۲ بهمن ماه ۱۳۹۸، توسط بازپرس دادسرای فرهنگ و رسانه تهران از بابت اتهامات (فعالیت تبلیغی علیه نظام) و (نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی) تفهیم اتهام و پس از تامین قرار التزام بطور موقت و تا اتمام مراحل دادرسی آزاد شده بود.

در خبری دیگر، روز شنبه ۵ آذر ماه ۱۴۰۱، محمود صادقی، دیگر نماینده تهران در دوره دهم مجلس، پس از حضور در شعبه ۱ بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۳ مقدس تهران واقع در زندان اوین از بابت اتهامات (تبلیغ علیه نظام) و (نشر اکاذیب) مورد تفهیم اتهام قرار گرفت.

این فعال سیاسی نزدیک به اصلاح طلبان، با انتشار متنی در صفحه شخصی خود نوشته بود:”پیرو احضاریه شعبه یک دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۳ (شهید مقدس «امنیت») صبح شنبه ۵ آذر در دادسرا حاضر خواهم شد. اتهام: تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب.”

از میزان وثیقه یا قرار کفالت و چگونگی آزادی محمود صادقی پس از جلسه بازپرسی اطلاعی در دست نیست.
لازم به ذکر است، محمود صادقی، پیش از این هم در پی ابراز نظر در فضای مجازی و صفحات شخصی خود با پرونده سازی و ارعاب از سوی قوه قضاییه مواجه شده بود.

وی از بابت پرونده دیگر نیز به اتهام (توهین به علی لاریجانی) به تحمل ۳ ماه حبس محکوم شده بود./ به نقل از برنا،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید