جلسه رسیدگی به اتهام‌های میثم جولانی فعال مدنی در دادگاه انقلاب اردبیل برگزار شد

میثم جولانی

جلسه بازپرسی و تفهیم اتهام میثم جولانی فعال مدنی در شعبه هفت بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل برگزار شد. او پیش‌تر توسط دادگاه این به اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت ملی، تفهیم اتهام شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز سه شنبه هشت آذر ماه ۱۴۰۱، میثم جولانی، فعال مدنی ساکن استان اردبیل، توسط کامیار سلیم، بازپرس شعبه هفت دادسرای عمومی و انقلاب استان اردبیل تفهیم اتهام شد. این فعال ملی مدنی، به دفعات توسط ارگان‌های امنیتی استان اردبیل بازداشت و با پرونده سازی مواجه شده است.

براساس این گزارش، اتهام تفهیم شده به میثم جولانی در این جلسه بازپرسی (اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت ملی) عنوان شد.

لازم به ذکر است، میثم جولانی، در تاریخ ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۱، در روستای اوجاق از توابع شهرستان گرمی در استان اردبیل توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر و طی مراحل بازجوئی سپس در تاریخ ۱۴ مهر ماه به زندان مرکزی اردبیل منتقل و در تاریخ ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۱، با تودیع وثیقه‌ ای به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان تا اتمام مراحل دادرسی از زندان مرکزی اردبیل آزاد شد.

میثم جولانی، پیشتر هم در تاریخ ۱۰ مهر ماه ۱۳۹۹، توسط ماموران امنیتی در محل سکونت خود  در استان اردبیل بازداشت و جهت بازجوئی و تفهیم اتهام به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهرستان منتقل و در تاریخ ۸ آبان ماه ۱۳۹۹، به همراه ۶ تن دیگر با تودیع قرار وثیقه و کفالت آزاد شده بود.

وی، در تاریخ ۲۶ خرداد ماه ۱۳۹۹، بصورت غیابی توسط شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری ۲ اردبیل به ریاست اکبر حیدری از بابت اتهام (اخلال در نظم عمومی از طریق حرکات نامتعارف) به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. پس از اعلام اعتراض و تشکیل جلسه واخواهی در تاریخ  ۱۲ تیر ماه ۱۳۹۹، توسط شعبه مذکور محاکمه و به تحمل ۱۳ ماه حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بود.

همچنین، در جریان بازداشتهای گسترده به دلیل اعتراضات به افزایش گرانی بنزین و گرانی کالا و خدمات در تاریخ ۲۶ آبان ماه ۱۳۹۸، بازداشت و پس از طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام در تاریخ  ۱۸ آذر ماه ۱۳۹۸، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان آزاد شده بود.

این فعال ملی مدنی، در تاریخ ۱۷ مرداد ماه ۱۳۹۶، از بابت پرونده ای که با اتهام (فعالیت تبلیغی علیه نظام) تفهیم اتهام شده بود توسط شعبه دادگاه انقلاب شهرستان اهر محاکمه شد. علت احضار وی شرکت در مراسم زبان مادری بود که در سال ۱۳۹۴، در شهر اهر برگزار شده بود. در جریان آن مراسم و در پی یورش نیروهای امنیتی، دستکم ۱۰۰ نفر از فعالین در این مراسم بازداشت و با پرونده‌های سیاسی و امنیتی روبه‌رو شدند.

پیش از آن و در تاریخ ۲۳ فروردین ماه ۱۳۹۶، میثم جولانی، به همراه ۲ تن دیگر از فعالان ملی مدنی به شعبه ۳ دادگاه انقلاب شهرستان اهر جهت برگزاری جلسه دادرسی احضار شده بود.

این فعال ملی مدنی، در تاریخ ۱۷ تیر ماه ۱۳۹۷، در جریان تجمعات قلعه بابک به همراه جمع زیادی از فعالان ملی مدنی در پی یورش ماموران امنیتی به آن مراسم به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت و بازداشت شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید