اعتراض‌های سراسری؛ بازداشت دستکم هشت شهروند در شهرهای مختلف/  بی خبری از یک شهروند بازداشتی و آزادی پرویز برومند، با تودیع قرار وثیقه

اعتراض‌های سراسری

نیروهای امنیتی در شهرهای خمینی شهر، دهگلان، دهدشت، ماسال و تهران، عسل جراحی، سجاد رحمانی، سیروان حسین پناهی، ابوالفضل پرندک، مسعود نرمابی، حمید مجیری و آرسام محمودی را بازداشت کردند. همچنین از وضعیت رضا نیکنامی، شهروند بازداشت شده گرمسار اطلاعی در دست نیست. پرویز برومند، دروازه بان و عضو پیشین باشگاه استقلال و تیم ملی فوتبال پس از اتمام بازجویی ها با تودیع وثیقه آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ صبح امروز سه شنبه ۸ آذر ماه ۱۴۰۱، آرسام محمودی، فعال مدنی مشروطه خواه، ساکن تهران، در پی یورش نیروهای امنیتی به محل سکونت وی پس از تفاسیر منزل و توقیف برخی وسائل الکترونیکی اش بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

یک منبع نزدیک به خانواده آرسام محمودی گفت:”ماموران امنیتی به ورود به منزل بدون ارائه هیچگونه حکم قضایی و یا برگه ای ابتدا تمام قسمتها را تفتیش کردند و پس از توقیف گوشی های تلفن همراه، لپ تاپ و پرچم شیر و خورشید، سپس آرسام را بازداشت کرده و به همراه خود بردند.”

تا لحظه تنظیم این خبر، از مکان نگهداری، نام ارگان بازداشت کننده و مصادیق حقوقی اتهامات منتسب شده به آرسام محمودی اطلاعی در دسترس نیست.

همچنین، روز چهارشنبه ۲ آذر ماه ۱۴۰۱، عسل جراحی، متولد: ۱۳۸۴، اهل شهرستان دهدشت از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

یک منبع مطلع در تشریح این خبر به حقوق بشر در ایران گفت:”ماموران امنیتی پس از بازداشت عسل جراحی و انتقال وی به دادسرا و تفهیم اتهام سپس وی را به بند زنان در کانون اصلاح و تربیت منتقل کردند.”

تا لحظه تنظیم این خبر، از مصادیق حقوقی اتهامات منتسب شده به عسل جراحی اطلاعی در دست نیست.

در ادامه نیز، روز شنبه ۵ آذر ماه ۱۴۰۱، ابوالفضل پرندک، اهل شهرستان دهدشت پس از بازداشت توسط نیروهای امنیتی در این شهرستان به مکان نامعلومی منتقل شد.

تا این لحظه از مکان نگهداری، وضعیت حقوقی پرونده و نام ارگان بازداشت کننده ابوالفضل پرندک اطلاعی در دست نیست.

همچنین، روز چهارشنبه ۲ آذر ماه ۱۴۰۱، مسعود نرمابی، دیگر شهروند اهل شهرستان دهدشت پس از بازداشت توسط ماموران امنیتی به مکان نامعلومی منتقل شد.

از مکان نگهداری و روند حقوق پرونده مسعود نرمالی تا به این لحظه اطلاعی در دست نیست.

در ادامه نیز، طی روزهای اخیر، سجاد رحمانی، متولد: خرداد ماه ۱۳۶۴، فعال ادبی و شاعر، ساکن شهرستان ماسال از توابع استان گیلان، توسط نیروهای امنیتی در لین شهرستان بازداشت شده است.

براساس این گزارش، از وضعیت، نام‌ ارگان بازداشت کننده، مصادیق حقوقی اتهامات و روند حقوقی پرونده سجاد رحمانی تا لحظه تنظیم این خبر اطلاعی در دست نیست.

لازم به اشاره است، سجاد رحمانی، شاعر و مدیر مسئول انجمن شعر و ادب در شهرستان ماسال و از خبرنگاران عضو خانه مطبوعات در استان گیلان است.

در خبری دیگر، شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان کشور اعلام کرد؛ روز چهارشنبه ۲۰ مهر ماه ۱۴۰۱، حمید مجیری، دبیر ریاضیات، ساکن شهرستان خمینی شهر از توابع استان اصفهان، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

براساس این گزارش، از مصادیق حقوقی اتهامات، علت دقیق بازداشت و نام ارگان بازداشت کننده حمید مجیری اطلاعی در دست نیست.

لازم به ذکر است، حمید مجیری، از نخستین اعضای کانون صنفی معلمان در شهرستان خمینی شهر اصفهان است و دارای سابقه ای بیش از ۲۹ سال در زمینه تدریس و کار در آموزش و پرورش را در کارنامه شغلی خود دارد.

کولبرنیوز هم در خبری اعلام کرد؛ طی روزهای اخیر، سوران حسین پناهی، ساکن روستای قروچای از توابع شهرستان دهگلان در استان کردستان، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

بازداشت سوران حسین پناهی، در پی یورش ماموران امنیتی به روستای محل سکونت وی صورت گرفته‌است.

تا این لحظه از وضعیت و اتهامات مطروحه بر علیه سوران حسین پناهی اطلاعی در دست نیست.

از سوی دیگر، امروز سه شنبه ۸ آذر ماه ۱۴۰۱، رضا نیکنامی، متولد: ۱۳۷۳، اهل شهرستان گرمسار از توابع استان سمنان، علیرغم گذشت بیش از ۲ ماه از تاریخ بازداشت در وضعیت بلاتکلیفی بسر می برد.

یک منبع مطلع در این خصوص به حقوق بشر در ایران گفت:”رضا نیکنامی در جریان برگزاری اعتراضات مردمی و هنگامی که شعارهای اعتراضی سر می داد و عکس علی خامنه ای را پاره کرد توسط نیروهای امنیتی بازداشت و با توجه به طولانی شدن دوران بازداشت وی این احتمال که بلاتکلیفی او با هدف اعمال فشار برای اخذ اعتراف اجباری صورت گرفته باشد تقویت شده است.”

 

از سوی دیگر، امروز سه شنبه ۸ آذر ماه ۱۴۰۱، پرویز برومند، بازیکن اسبق تیم‌های استقلال تهران و تیم ملی فوتبال ایران و از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری، پس از اتمام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام با تودیع وثیقه از زندان تهران بزرگ آزاد شد.

برهمین اساس آزادی پرویز بروند در می مراجعات و پیگیری های صورت گرفته از طرف احمدرضا عابدزاده و کریم باقری دو تن از پیشکسوتان فوتبال ایران و علی فتح الله زاده، رئیس باشگاه استقلال تهران صورت گرفت.

از مصادیق حقوق گی اتهامات تفهیم شده به پرویز برومند در مرحله بازپرسی و بازجویی اطلاعی در دست نیست.

لازم به ذکر است، پرویز برومند، در تاریخ ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۱، هنگام برگزاری اعتراضات مردمی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از انتقال به یکی از بندهای امنیتی زندان اوین و طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام سپس به زندان تهران بزرگ منتقل شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید