حکم اعدام سه زندانی به اتهام «مواد مخدر» در زندان مرکزی زاهدان به اجرا درآمد

اعدام

حکم اعدام سه زندانی متهم به جرائم مواد مخدر به نام‌های نوراحمد توتازهی، غلام رسول مزارزهی و انوشیروان عمرزهی، در زندان مرکزی زاهدان اجرا شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ سحرگاه جمعه ۱۱ آذر ماه ۱۴۰۱، نوراحمد توتازهی، اهل شهرستان زهک و زندانی متهم به جرائم مواد مخدر در زندان مرکزی زاهدان اعدام شد. همچنین، سحرگاه روز یکشنبه ۱۳ آذر ماه ۱۴۰۱، غلام رسول مزارزهی – اهل شهرستان سرباز و انوشیروان عمرزهی – اهل زاهدان، دو زندانی متهم به جرائم موادمخدر محبوس در زندان مرکزی شهر زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان اعدام شدند.

براساس این گزارش، انوشیروان عمرزهی و غلام رسول مزارزهی، در سال ۱۳۹۱ به اتهام حمل و نگهداری نوعی از موادمخدر، دستگیر و پس از طی مراحل بازجوئی و بازپرسی در مرحله دادرسی توسط دادگاه انقلاب زاهدان به اعدام محکوم شدند.

انوشیروان عمرزهی، در تاریخ ۶آذر ماه ۱۴۰۱، به همراه ناصر عمرزهی، عبدالنبی و محمدامین عمرزهی، برای اجرای احکام اعدام به سلول انفرادی منتقل شده بودند و در تاریخ ۷ آذر ماه ۱۴۰۱، فقط حکم اعدام محمدامین عمرزهی و عبدالنبی مزارزهی اجرا و انوشیروان عمرزهی به همراه ناصر عمرزهی به بند عمومی بازگردانده شدند.

لازم به ذکر است، عبدالنبی مزارزهی، برادر غلام رسول مزارزهی بود./ به نقل از کمپین فعالین بلوچ،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید