دادگاه انقلاب سنندج؛ چهار تن از فرهنگیان ساکن دیواندره به ۲۰ سال حبس تعزیری محکوم شدند

امید شاه محمدی، پرویز احسنی، کاوه محمدزاده و هیوا قریشی

شعبه یک دادگاه انقلاب سنندج با صدور دادنامه‎ای، چهار تن از فرهنگیان ساکن دیواندره را به ۲۰ سال حبس محکوم کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ طی روزهای اخیر، امید شاه محمدی، پرویز احسنی، کاوه محمدزاده و هیوا قریشی، چهار تن از فرهنگیان اهل شهرستان دیواندره از توابع استان کردستان توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب شهر سنندج مرکز این‌ استان در مجموع به تحمل ۲۰ سال حبس محکوم شدند‌.

براساس این حکم؛ اتهامات منتسب شده به جملگی این فعال صنفی فرهنگیان (اقدام‌علیه امنیت ملی) عنوان و بر همین اساس امید شاه محمدی به تحمل ۵ سال حبس تعزیری و هیوا قریشی، کاوه محمدزاده و پرویز احسنی، هر یک به تحمل ۵ سال حبس تعلیقی محکوم شدند.

لازم به ذکر است، در تاریخ ۸ شهریور ماه ۱۴۰۱،  هیوا قریشی، امید شاه محمدی، پرویز احسنی و کاوه محمدزاده، پس از اتمام بازجویی ها و تفهیم اتهام، هر یک با تودیع وثیقه هایی به مبلغ ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آزاد شدند.

هیوا قریشی، امید شاه محمدی، پرویز احسنی و کاوه محمدزاده، در تاریخ ۲۵ خردادماه ۱۴۰۱، همزمان با برگزاری تجمعات و تجصن های صنفی فرهنگیان‌ ایران، توسط ماموران اداره اطلاعات دیواندره بازداشت و اواخر خردادماه ۱۴۰۱، جهت تشکیل پرونده به بازداشتگاه مرکزی این ارگان امنیتی در شهر سنندج مرکز استان کردستان منتقل شده بودند

همچنین، اوایل تیر ماه و مردادماه ۱۴۰۱، قرار بازداشت این ۴ فعال صنفی فرهنگیان دیواندره به درخواست اداره اطلاعات سنندج آنها تمدید شده بود.

این شهروندان مراحل بازجویی و بازپرسی از حقوق اولیه یک متهم برای دسترسی به وکیل و یا امکان ملاقات با خانواده های خود محروم بودند.‌

امید شاه محمدی، پیش از این هم در تاریخ ۲۱ آبان ۱۳۹۷، توسط ماموران اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و در تاریخ ۲۹ آذر ماه ۱۳۹۷، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۱۰۰ میلیدن تومان آزاد شده بود.

با آغاز مراحل دادرسی امید شاه محمدی به اتهام (اقدام علیه امنیت ملی) توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب سنندج محاکمه و به تحمل ۱ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در شعبه دادگاه تجدیدنظر استان کردستان عینا تائید شده بود.

امید شاه محمدی، در تاریخ ۱۹ خرداد ۱۳۹۸، برای تحمل ۱ سال حبس تعزیری محکوم شده خود به شعبه اجرای احکام دادسرای شهر سنندج احضار و پس از بازداشت به زندان مرکزی سنندج منتقل شد.‌/ به نقل از کانون صنفی معلمان ایران،

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل