دادگاه انقلاب تهران؛ جلسه رسیدگی به اتهام‌های اکبر نعیمی، مهندس پرواز، برگزار شد

اکبر نعیمی

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام‌های اکبر نعیمی در شعبه ۵۴ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.‌ او پیش‌تر به اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور وعضویت در گروه غیرقانونی، تفهیم اتهام شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز دوشنبه ۱۴ آذر ماه ۱۴۰۱، اکبر نعیمی، مهندس پرواز و از کارکنان بخش تعمیر و نگهداری سازمان هواپیمایی کشوری(هما)، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، در مرحله واخواهی پرونده قضایی خود توسط شعبه ۵۴ دادگاه انقلاب تهران محاکمه شد. اکبر نعیمی پیشتر در همین پرونده به تحمل ۹ سال و ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود که با تجمیع جرائم‌ تحمل ۵ سال حبس تعزیری برای وی لازم به اجرا شد. وی در حال حاضر در زندان اوین دوران حبس خود را سپری می کند.

یک منبع مطلع در این خصوص به حقوق بشر در ایران گفت:”در جلسه واخواهی برگزار شده اکبر نعیمی به همراه وکلای خود آقای محمدرضا فقیهی و خانم زهرا مینویی، دفاعیات شان را از بابت اتهامات(اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور) و (عضویت در گروه غیرقانونی) به قاضی دادگاه ارائه کردند و طی روزهای پیش رو حکم دادگاه صادر خواهد شد.‌”

لازم به اشاره است، در تاریخ ۲۲ مرداد ماه ۱۴۰۱، شعبه ۹ دیوان عالی کشور پس از تائید درخواست اعاده دادرسی به پرونده اکبر نعیمی و لغو حکم صادره بدوی بر علیه این زندانی سیاسی پرونده وی را برای اعمال ماده ۴۷۸ آئین دادرسی کیفری، جهت‌ تشکیل جلسه دادرسی مجدد به شعبه ۵۴ دادگاه انقلاب تهران بعنوان شعبه هم‌ عرض با دادگاه قبلی ارجاع کرده بود.

لازم به اشاره است، اکبر نعیمی، در تاریخ ۲۸ تیر ماه ۱۴۰۰، در شهر تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی، برای سپری کردن دوران حبس تعزیری ۵ ساله خود بازداشت و به اندرزگاه ۴ سالن ۳ زندان اوین منتقل و در حال سپری کردن دوران حبس خود است.

اکبر نعیمی، در مراحل دادرسی اولیه خود، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری به اتهام تهران با اتهامات (عضویت در گروه غیرقانونی) به تحمل ۵ سال حبس تعزیری، از بابت اتهام(اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور) هم به تحمل ۴ سال حبس تعزیری و به اتهام(فعالیت تبلیغی به نفع گروههای مخالف نظام) هم به تحمل ۸ ماه حبس تعزیری و بعنوان مجازات تکمیلی هم به ۲ سال منع خروج از کشور و ۲ سال محرومیت از عضویت در احزاب گروه ها و دسته جات سیاسی و اجتماعی و همچنین تهیه پژوهش نامه‌ای ۹۰ صفحه ای با موضوع (سیاست استعماری تفرقه افکنی به وسیله ترویج قومیت گرایی و ضرورت عقلی و شرعی وحدت امت اسلامی) به صورت دست نویس تالیف، در هر ۲ صفحه درج ۱ رفرنس به کتب دارای مجوز از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی(اسلام و ملیت و قومیت از دیدگاه امام – قومیت و قوم گرایی در ایران) محکوم شد.

با اعلام اعتراض و ارجاع پرونده به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، در تیر ماه ۱۴۰۰، حکم صادره بدوی بر علیه اکبر نعیمی عینا تایید شد و با اعمال ماده ۱۳۴ مجازات اسلامی و تجمیع جرائم، تحمل اشد مجازات یعنی ۵ سال از مجموع این حکم برای اکبر نعیمی لازم به اجرا شد.

این شهروند اهل تبریز، در تاریخ ۲ بهمن ماه ۱۳۹۸، در محل کار خود در سالن تعمیرات هواپیمائی هما، توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و پس از انتقال وی به محل سکونتش و تفتیش منزل و ضبط برخی وسائل شخصی جهت بازجوئی به زندان اوین منتقل شد و پس از ۲ ماه بازداشت و بلاتکلیفی با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید