اعتراض‌های سراسری؛ دادگاه انقلاب تهران، سارا شمسایی، را به شش سال حبس و مجازات‌های تکمیلی محکوم کرد

سارا شمسایی

شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ابوالقاسم صلواتی با صدور دادنامه‌ای، سارا شمسایی را به تحمل حبس تعزیری محکوم کرد. او پیش‌تر به اجتماع و تبانی و فعالیت تبلیغی علیه نظام، تفهیم اتهام شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ طی روزهای اخیر، سارا شمسایی‌، ساکن تهران و از بازداشت شدگان اعتراضات مردمی، توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ابوالقاسم صلواتی در مجموع به تحمل شش سال حبس تعزیری و مجازات‌های تکمیلی محکوم شد.

براساس دادنامه صادره توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران که به سارا شمسایی ابلاغ شده وی از بابت اتهام (اجتماع و تبانی) به تحمل پنج سال حبس تعزیری و از بابت اتهام (فعالیت تبلیغی علیه نظام) هم به تحمل یک سال حبس تعزیری و بعنوان مجازات تکمیلی هم به دو سال منع خروج از کشور و دو سال محرومیت از فعالیت در فضای مجازی محکوم شده است.

به فرض تائید این حکم در دادگاه تجدیدنظر استان تهران و اعمال ماده ۱۳۴ مجازات اسلامی و تجمیع جرائم تحمل مجازات اشد یعنی پنج سال حبس تعزیری برای سارا شمسایی لازم به اجرا خواهد شد.

لازم به ذکر است، سارا شمسایی، در تاریخ پنج مهرماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در جریان برگزاری اعتراضات سراسری بازداشت و پس از انتقال به بند ۲۰۹ زندان اوین و طی مراحل بازجوئی و بازپرسی سپس به بند زنان در ابن زندان منتقل شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید