اعتراض‌های سراسری؛ مریم دریس، توسط دادگاه انقلاب کازرون به حبس و شلاق محکوم شد

مریم دریس

شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دو شهرستان کازرون از توابع استان فارس با صدور دادنامه‌ای مریم دریس را به حبس تعزیری و شلاق محکوم کرد. او پیش‌تر توسط دادسرای این شهر به اخلال در نظم و آسایش عمومی و تظاهر به فعل حرام از طریق کشف حجاب، تفهیم اتهام شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ طی روزهای اخیر، مریم دریس، ساکن شهرستان کازرون از توابع استان فارس، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه ساوه و از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری، در بخش دوم از پرونده قضایی خود توسط شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دو شهرستان کازرون از توابع استان فارس، به تحمل یک سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. مریم دریس در بخش اول این پرونده هم به تحمل سه سال حبس تعزیری محکوم شد.

براساس دادنامه صادره توسط شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دو کازرون که امروز چهارشنبه ۱۶ آذر ماه ۱۴۰۱، به مریم دریس ابلاغ شده، وی از بابت اتهام (اخلال در نظم و آسایش عمومی) به تحمل یک سال حبس تعزیری و از بابت اتهام (تظاهر به فعل حرام از طریق کشف حجاب) هم‌ به ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

لازم به ذکر است، مریم دریس، در تاریخ ۲۳ آبان ماه ۱۴۰۱، از بابت بخش دوم پرونده قضایی خود توسط شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری ۲ شهرستان کازرون محاکمه شده بود.

همچنین، اوایل آذر ماه ۱۴۰۱، شعبه دادگاه انقلاب شهرستان کازرون مریم دریس را از بابت بخش اول در همین پرونده از بابت اتهام (توهین به رهبری) به تحمل ۲ سال حبس تعزیری و به اتهام (فعالیت تبلیغی علیه نظام) هم به تحمل ۱سال حبس تعزیری محکوم کرد.

در صورت تایید این احکام از بابت ۱ پرونده قضایی در بخش و تائید آنها در مرحله تجدید نظرخواهی با اعمال ماده ۱۳۴ مجازات اسلامی، اشد مجازات، یعنی تحمل ۲ سال حبس تعزیری برای مریم دریسی لازم به اجرا خواهد شد.

در تاریخ ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۱، جلسه دادرسی به پرونده مریم دریسی از بابت اتهامات(فعالیت تبلیغی علیه نظام) و (توهین به رهبری) در شعبه دادگاه انقلاب شهرستان کازرون برگزار شده بود.

مریم دریسی، در تاریخ ۲۳ مهر ماه ۱۴۰۱، در جریان برگزاری اعتراضات سراسری توسط نیروهای امنیتی در شهرستان کازرون بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه یکی از ارگانهای امنیتی و طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام سپس به زندان عادل آباد شیراز منتقل و در تاریخ ۱۱ آبان ماه ۱۴۰۱ با تودیع وثیقه آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید