اعلام #اعتصاب_داروی #لیلا_حسین‌زاده فعال دانشجویی زندانی

لیلا حسین‌زاده فعال دانشجویی و زندانی سیاسی محبوس در زندان عادل‌آباد شیراز در اعتراض به فریبکاری پزشکی علیه او در زندان و مختل کردن روند درمانش از سوی نهادهای امنیتی دست به اعتصاب دارو زد.

 

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی نقل از برادر لیلا حسین‌زاده امروز سه‌شنبه ۲۹ آذرماه ١۴٠١، لیلا حسین‌زاده فعال دانشجویی و زندانی سیاسی محبوس در زندان عادل‌آباد شیراز در اعتراض به فریبکاری پزشکی علیه او در زندان و مختل کردن روند درمانش از سوی نهادهای امنیتی، اعلام اعتصاب دارو کرد.
به نقل از ابوالفضل حسین‌زاده برادر لیلا حسین‌زاده فعال دانشجویی، نیروهای امنیتی و کادر درمانی زندان عادل‌آباد شیراز، پس از اعزام لیلا حسین‌زاده به دکتر، قبل از انجام هرگونه آزمایش تشخیصی و بدون اجازه و اطلاع او دُز بالای کورتون به او داده‌اند. این در حالی است که دُز بالای کورتون علائم بیماری را می‌پوشاند و نتایج آزمایش را کاملاً تحت تاثیر قرار می‌دهد.
در ادامه آقای حسین‌زاده اشاره کرده است که نیروهای زندان لیلا حسین‌زاده را تحت فشار قرار داده و به او گفته‌اند که به انجام آزمایشات داخل زندان با امکانات کم تن دهد.
آقای حسین‌زاده هم‌چنین گفته است که به دلیل شرایط زندان امکان استفاده یکی از داروهای حیاتی از لیلا سلب شده است و تشخیص و درمان بیماری این فعال دانشجویی کاملاً تحت تاثیر خواست دستگاه‌های امنیتی قرار گرفته و چنان هر بار آسیبی جدیدی برای او رقم می‌زنند.

پیشتر نیز لیلا حسین‌زاده، فعال دانشجویی و زندانی سیاسی که به دلیل امتناع از قاعدەی حجاب اجباری در ملاقات با پدرش، از حق برقراری تماس محروم شده و در اعتراض به این اقدام ناعادلانه از روز دوشنبه ۱۶ آبان‌ماه، دست به اعتصاب غذای تر زدە بود، روز شنبه ۲۱ آبان‌ماه طی تماسی با خانواده از لغو این ممنوعیت و پایان دادن به اعتصاب خود خبر داد.

لیلا حسین‌زاده روز شنبه ۲۹ مردادماه ۱٤٠١، توسط نیروهای امنیتی تهران در خیابان و مقابل منزل شخصی‌اش همراه با ضرب و شتم بازداشت

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید