تداوم بازداشت و زندان فعال کارگری امیر چمنی!

امیر چمنی فعال کارگری و مدنی اهل تبریز با گذشت بیش از دو ماه از زمان دستگیری توسط نیروهای امنیتی، همچنان در زندان تبریز در حبس است.

به گزارش کمپین دفاع از نزدانیان سیاسی و مدنی، امروز دوشنبه ۱۹ دی‌ماه ۱۴۰۱، بیش از ۶۵ روز از بازداشت امیر چمنی فعال کارگری و مدنی شهر تبریز توسط نیروهای امنیتی می‌گذرد، اما او همچنان در زندان تبریز نگه داشته شده است. امیر چمنی در جریان دستگیری‌های گسترده اخیر روز یک‌شنبه ١۵ آبان‌ماه 1401، توسط نیروهای امنیتی شهر تبریز در خیابان بازداشت و به زندان تبریز منتقل شده است. نیروهای امنیتی امیر چمنی را بعد از بازجویی برای اجرای حکم حبس تعزیری که در سال ۱٣٩۹ برای او صادر شده بود به زندان مرکزی تبریز منتقل کرده‌اند.

امیر چمنی روز پنج‌شنبه ١۴ فروردین ۱۳۹۹ پس از احضار به پلیس فتا توسط نیروهای امنیتی شهر تبریز بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز منتقل شده بود، که نهایتاً روز سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه 1399، با تودیع قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی موقتاً و تا زمان پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.
وی روز چهارشنبه ۲۴ دی‌ماه  1399، با شکایت «سازمان اطلاعات سپاه عاشورا» و کیفر خواست دادستان تبریز در شعبه ۲ دادگاه انقلاب تبریز امیر چمنی به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال زندان محکوم شد. قاضی پرونده، پس از «تسلیم به رأی»، دو ماه و نیم از مدت حبس صادر شده را کسر کرده و بدین ترتیب امیرچمنی باید مدت هفت ماه و ۲۵ روز را با احتساب ایام بازداشت، در زندان سپری کند.
امیر چمنی پیشتر در تاریخ ۲۲ آبان‌ماه 1399، در بخش نخست پرونده خود به اتهام «نشر اکاذیب از طریق رایانه» در شعبه ۱۱۲ دادگاه کیفری ۲ تبریز به ریاست قاضی محمدعلی پیری محاکمه شده بود.
همچنین در تاریخ ۱۱ شهریورماه 1397، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب تبریز به ریاست قاضی حمل‌بر به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام به نفع گروه‌های مخالف نظام» به تحمل شش ماه حبس تعزیری محکوم شد. او در تاریخ ۲۶ آذرماه 1397، جهت تحمل دوران محکومیت خود راهی زندان تبریز شد و در تاریخ ۲۵ بهمن‌ماه همان سال از زندان تبریز آزاد شد.
این فعال کارگری در تاریخ ۱۵ تیرماه 1391، توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب تبریز به ریاست قاضی حمل‌بر، به اتهام «توهین به رهبر و بنیانگذار جمهوری اسلامی» به تحمل شش ماه حبس تعزیری و به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به تحمل سه ماه و یک روز حبس تعزیری و همچنین از سوی شعبهٔ ۱۰۴ دادگاه کیفری تبریز به اتهام «توهین به رئیس جمهور» به ۴۰ ضربه شلاق محکوم شده بود. او در تاریخ ۲۴ دی‌ماه 1391، جهت تحمل حبس راهی زندان و با پایان دوران محکومیت در تاریخ ۱۱ مهرماه 1392، از زندان تبریز آزاد شد. حکم ۴۰ ضربه شلاق وی در آستانه‌ی انتخابات ریاست جمهوری و در روز ۱۵ خردادماه 1392، اجرا شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید