انتقال رفیق سلیمی به زندان مرکزی سنندج!

رفیق سلیمی شهروند بازداشت شده در جریان اعتراضات مردمی اخیر پس از گذشت بیش از ۵۰ روز بازجویی و شکنجه در بازداشتگاه‌های اداره اطلاعات، به زندان مرکزی سنندج منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه ۲۸ دی‌ماه ۱۴۰۱، رفیق سلیمی شهروند بازداشت شده در جریان اعتراضات سراسری پس از گذشت بیش از ۵۰ روز بازداشت و شکنجه در بازداشتگاه‌های اداره اطلاعات، به زندان مرکزی سنندج منتقل شد. پیش‌تر یک منبع نزدیک به خانواده سلیمی گفت: رفیق سلیمی بیمار و از مشکلات جسمی رنج می‌برد و نیاز به رسیدگی پزشکی و دسترسی روزانه و درمان دارد. بی‌اطلاعی از سرنوشت این شهروند و احتمال شکنجه وی، افزایش نگرانی‌های خانواده و نزدیکان وی را به همراه داشته است.

رفیق سلیمی و پسرش فواد سلیمی روز دوشنبه ۷ آذرماه 1401، توسط نیروهای امنیتی شهر سنندج در محل کار “فواد سلیمی” بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

سرانجام روز یک‌شنبه ۱۸ دی‌ماه 1401، فواد سلیمی با تودیع قرار وثیقه یک میلیارد تومانی به صورت موقت و تا زمان پایان مراحل دادرسی از زندان مرکزی سنندج آزاد شد. فواد سلیمی طی مدت بازداشت از دسترسی به وکیل و ملاقات با خانواده محروم بود.

به گفته یک منبع نزدیک رفیق و فواد سلیمی در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج به شدت مورد شکنجه روحی و فیزیکی نیروهای امنیتی قرار گرفته‌اند.

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید