یاشار دارالشفا زندانی سیاسی از رساله دکترایش در زندان رجایی‌شهر دفاع کرد.

یاشار دارالشفا زندانی سیاسی و دانشجوی مقطع دکترای دانشگاه علوم‌بهزیستی و توانبخشی تهران در رشته سلامت از رساله دکترای خود با عنوان «بررسی وضعیت کارگران و رفاه آنان» دفاع کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه سوم بهمن‌ماه ۱۴۰۱، یاشار دارالشفا زندانی سیاسی و دانشجوی مقطع دکترای دانشگاه علوم‌بهزیستی و توانبخشی تهران در رشته سلامت و رفاه اجتماعی در زندان رجایی‌شهر کرج با حضور اساتید راهنما، مشاور و سه نفر به عنوان داور به دفاع از رساله دکترای خود با عنوان «بررسی وضعیت کارگران و رفاه آنان» دفاع کرد.

‏یاشار دارالشفا به همراه برادرش کاوه دارالشفا در جریان بازداشت گسترده دانشجویان پس از اعتراضات سراسری آبان‌ماه 1398، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از مدتی با تودیع قرار وثیقه از زندان اوین آزاد شدند. آنها نهایتاً به‌ترتیب به ۱۰ و ۱۵ ماه حبس محکوم شدند.

یاشار و کاوه دارالشفا در تاریخ ۲۳ مردادماه 1401، جهت تحمل دوران حبس راهی زندان اوین شدند. این دو برادر زندانی آبان‌ماه 1401، در پی آتش‌سوزی و رخدادهای شب ۲۳ مهرماه 1401، در زندان اوین به زندان رجایی‌شهر کرج تبعید شدند.

یاشار دارالشفا پیشتر در آبان‌ماه 1395، پس از تحمل ۴ سال و ۲ ماه از دوران محکومیت ۵ ساله خود به صورت مشروط از زندان اوین آزاد شده ‌بود.

کاوه داراشفا و برادر بزرگتر یاشار در اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۳، در جریان تجمع اعتراضی نسبت به خشونت صورت گرفته علیه یاشار دارالشفا و سایر زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین موسوم به  «پنج‌شنبه سیاه» بازداشت و پس از ۱۵ روز از زندان اوین آزاد شده بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل