پرونده‌سازی برای ۱۶ نفر در پروندهای جعلی به اسم «جوانان محلات ارومیه»!

چندی پیش خبرگزاری‌های حکومتی از دستگیری گروهی تحت عنوان «جوانان محلات ارومیه» خبر دادند. در این گزارش آمده بود که ۲۵ نفر در این پرونده دستگیر شده‌اند که ۸ نفر از آنها زن هستند. سازمان اطلاعات سپاه #آذربایجان_غربی نیز در اطلاعیه‌ای تشکیل این گروه را در ادامه «#تشکیلات_جوانان_محلات_تهران» معرفی کرده، اعضای اصلی این تشکیلات را با سرویس‌های جاسوسی مرتبط دانسته و اقدام گردانندگان این تشکیلات را «تحریک و فریب جوانان» اعلام کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، برخلاف اعلام اولیه مبنی بر دستگیری ۲۵ نفر، هم‎اکنون ۱۶ نفر در این پرونده تحت پیگرد قضایی قرار دارند. این افراد در شرایطی عضو یک تشکیلات معرفی شده‌اند که هیچ‌کدام با یکدیگر آشنایی قبلی نداشتند. اما در هنگام بازجویی به دلیل فشارهای وارده ناچار به اعتراف علیه یکدیگر شده‌اند. به گفته منابع آگاه، فشارها و آزار و اذیت دستگیرشدگان، از ضرب‌وشتم تا تهدید به تجاوز بوده است.

بخش قابل توجهی از بازداشتی‌ها دانش‌آموز، کودک و کم‌سن هستند.

درحالی که اطلاعات سپاه اعلام کرده بود متهمان این پرونده عمدتا بزرگسال هستند، ولی در واقعیت تعداد قابل توجهی از دستگیرشدگان در این پرونده دانش‌آموز بوده و کم‌سن‌ترین فرد دستگیرشده یک دختر دانش‌آموز ۱۵ساله است.

#سمانه_فتحی، دانش‌آموز ۱۵ ساله؛ #حسین_عاشوری، دانش‌آموز ۱۸ ساله؛ #محمدرضا_سیف‌اله‌زاده، #علی_ابراهیمی، دانش‌آموز ۱۸ ساله؛ #هادی_حسنلو، #حسام_ژیان، دانش‌آموز ۱۷ ساله؛ #علی_تابع، دانشجوی ۲۰ ساله و #پویا_آذر همایون از جمله متهمان این پرونده‌اند که هم‌اکنون با قید وثیقه آزاد شده و در انتظار دادگاه هستند.

دستگیرشدگان ابتدا در بازداشتگاه اطلاعات سپاه مورد بازجویی قرار گرفته و سپس به زندان مرکزی #ارومیه منتقل شده‌اند و پرونده اکثر آنها هم‌اکنون در شعبه ۱۰ بازپرسی بیدادگاه انقلاب ارومیه در جریان است. این در حالی است که شماری از دستگیرشدگان در این پرونده زیر ۱۸ سال هستند، و پرونده‌های آنان باید مطابق قانون در دادگاه اطفال مورد رسیدگی قرار گیرد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید