محکومیت فاطمه سپهری به یک سال زندان!

فاطمه سپهری

«فاطمه سپهری»،زندانی سیاسی و از امضاکنندگان نامهٔ درخواست استعفای رهبر، با حکم دادگاه کیفری مشهد به یک‌سال زندان و پرداخت ۲۰ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شده است.

فاطمه سپهری

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز شنبه ۸ بهمن‌ماه 1401، برادر خانم سپهری، تصویری از حکم صادره برای خواهرش را در توییتر منتشر کرده که نشان می‌دهد، فاطمه سپهری برای «توهین به روح الله  خمینی و علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی به‌وسیله سامانه‌های مخابراتی، همکاری با دول متخاصم علیه جمهوری اسلامی ایران، اجتماع و تبانی علیه امنیت داخلی کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام و به‌نفع گروه‌های مخالف نظام» متهم شده است.

فاطمه سپهری، فعال سیاسی و حقوق بشر ایران، دموکراسی‌خواه و زندانی سیاسی از جمله امضاکنندگان نامهٔ درخواست استعفای رهبر جمهوری اسلامی است. این نامه در روز ۱۳ مرداد‌ماه 1398، با امضای چهارده نفر از فعالان منتشر شد. امضاکنندگان با طرح انتقادات گسترده از شیوه حکمرانی علی خامنه‌ای، خواستار استعفای رهبر و گذار از جمهوری اسلامی شد. یک هفته پس از انتشار نامه بسیاری از امضاکنندگان از جمله خانم سپهری دستگیر شدند.

خانم سپهری در حالی با این حکم دادگاه روبرو می‌شود که ۳۰ شهریور‌ماه سال‌جاری و در آغازین روزهای اعتراضات سراسری بازداشت شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید