شکنجه میریوسف یونسی با محرومیت از دارو در سلول انفرادی و ملاقات با خانواده!

میریوسف یونسی در سلول انفرادی ۲۴۰ با عدم دسترسی به داروهای مورد نیاز، تداوم نگهداری در سلول انفرادی و محرومیت از ملاقات با خانواده شکنجه می‌شود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه ۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۱، میریوسف یونسی پدر زندانی سیاسی و دانشجوی نخبه علی یونسی، پس از گذشت بیش از یک ماه همچنان در سلول انفرادی قرار دارد و از دسترسی به داروهای مورد نیازش محروم است.

محرومیت او از داروهای مورد نیاز و تداوم نگهداری او در سلول انفرادی می تواند باعث تهدید جانی او شود.

میریوسف یونسی طی دوران بازداشت در سلول انفرادی تحت شکنجه و بازجویی قرار داشته و به گفته فرزندانش با روش‌های خشونت‌آمیز و حرف‌های زشت تحت فشار قرار گرفت تا اتهاماتی را که به او مربوط نیست، قبول و به آنها اعتراف کند.

روز دوشنبه ۱۲ دی‌ماه ۱۴۰۱، وزارت اطلاعات مدعی شد که او جزو یک «شبکه‌ تأمین مالی و تجهیزات تیم‌های عملیاتی» سازمان مجاهدین خلق در ایران بوده است.

میریوسف یونسی، روز چهارشنبه ۷دی ماه ۱۴۰۱، در سومین ماه از شروع اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، توسط ماموران لباس شخصی بدون ارائه حکمی در منزل پدری خود در شاهرود بازداشت شد.
ماموران اطلاعات پس از بازداشت او به منزل مسکونی خانواده او در تهران یورش برده و موبایل‌ها، لپ‌تاپ‌ و وسایل شخصی‌‌شان را با خود بردند. آنها حین تفتیش منزل با مادر علی یونسی درگیر و به او توهین کرده باعث بدحالی او شدند.

علی یونسی دانشجوی مهندسی کامپیوتر و امیرحسین مرادی دانشجوی فیزیک، دو دانشجوی نخبه دانشگاه صنعتی شریف روز ۲۲ فروردین ماه 1399، توسط مأموران اطلاعات بدون ارائه حکم قضایی بازداشت

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید