پیمانکاران حوزه خدمات شهری در منطقه پنج تهران کودکان را در حوزه پاکبانی به‌کارمی‌گیرند.

بە گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از اتحادیه آزاد کارگران ایران، مشاهدات میدانی و بررسی‌ها نشان می‌دهد که مدتی است بعضی پیمانکاران حوزه خدمات شهری در منطقه پنج تهران کودکان را در حوزه پاکبانی به‌کارمی‌گیرند.


بنا بر گزارش منتشر شده در حالی که در سال‌های اخیر مسئولان دوره‌های گوناگون مدیریت شهری تهران وعده داده‌اند که زباله‌گردی کودکان را ساماندهی خواهند کرد و جلوی به‌کارگیری کودکان توسط پیمانکاران حوزه پسماند مناطق شهرداری تهران را خواهند گرفت، اما نه تنها سال‌هاست این وعده مدیران شهری پایتخت هنوز محقق نشده، بلکه چند وقتی است که شاهد رفتگری کودکان با لباس کارگران پیمانی شهرداری در بعضی خیابان‌های تهران نیز هستیم.
در این گزارش آمده است در خرداد سال ۹۹، پیروز حناچی، شهردار وقت تهران با صدور بخشنامه ممنوعیت زباله‌گردی کودکان، وعده داده بود که این پدیده ظرف یک سال به طور کامل در پایتخت جمع خواهد شد.
در این گزارش هم‌چنین گفته شده که مشاهدات خبرنگاران در منطقه پنج، فقط نشان‌دهنده یک نمونه از رفتگری کودکان در سطح شهر تهران است و براساس گزارشات میدانی سایر رسانه‌ها و شنیده‌های ما از اهالی مناطق مختلف پایتخت می‌توان گفت که چند وقتی است در سایر مناطق شهر تهران نیز چنین تخلفی رخ می‌دهد.

براساس این گزارش کودکان رفتگر در منطقه پنج تهران در حوالی میدان دوم صادقیه، ابتدای بلوار فردوس شرقی و کوچه‌ها و خیابان‌های اطراف آن چند ماهی هست که لباس کارگران پیمانی شهرداری تهران با لوگو و نشان مخصوص را به تن دارند و مشغول جارو زدن خیابان‌ها هستند.
محل تهیه گزارش یکی از رسانه‌ها از رفتگری کودک ۱۱ ساله و از رفتگری شبانه و روزانەی چند کودک، در دو منطقه متفاوت پایتخت بوده است:
«هم‌چنین شنیده‌های ما از منابع آگاه در شهرداری تهران نیز حاکی از آن است که احتمال به‌کارگیری کودکان در حوزه پاکبانی توسط برخی پیمانکاران متخلف وجود دارد.»

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید