گزارشی از آخرین وضعیت پرونده آرمیتا عباسی از زبان وکیلش!

وکیل مدافع آرمیتا عباسی، جزئیات تازه‌ای از پرونده وی ارائه داد. به گفته او، موکلش در جلسه دادگاه از بابت سه عنوان اتهامی به دفاع از خود پرداخته است.

 

به گزرارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شهلا اروجی همچنین گفته است که پس از برگزاری جلسه دادگاه و علیرغم اتمام مهلت قرار بازداشت موقت خانم عباسی، از آزادی موقت وی به قید وثیقه ممانعت شده است.

شهلا اروجی با بیان اینکه خانم عباسی در جلسه دادگاه از بابت سه عنوان اتهامی به دفاع از خود پرداخته است، اظهار داشت: «کوچکترین اتهاماتی که در حال حاضر در پرونده آرمیتا عباسی وجود دارد، اتهامات تبلیغ علیه نظام و اجتماعی و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت است.»

خانم اروجی گفته است که ترجیح میدهد عنوان اتهامی سوم را تا زمان صدور رای دادگاه اعلام نکند؛ وی به چرایی این موضوع اشاره ای نکرده است.

این وکیل دادگستری همچنین بیان داشت: «از مهلت دو ماهه قرار بازداشت موقت آرمیتا عباسی گذشته است و او هم‌اکنون براساس قانون باید با تودیع قرار موقتا آزاد شود، اما در مقابل آزادی او با قید وثیقه مقاومت می‌ شود.»

وی افزود: «در پایان جلسه رسیدگی به اتهامات آرمیتا عباسی با قاضی درباره آزادی موکلم به قید وثیقه صحبت کردم منتهی قاضی گفت که “من قصد صدور رای دارم، برو بعد از اینکه رای دادم بیا!”»

جلسه رسیدگی به اتهامات آرمیتا عباسی، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری اخیر که در زندان کچویی کرج بسر می‌برد، روز یکشنبه نهم بهمن‌ماه 1401، در شعبه یک دادگاه انقلاب کرج به ریاست قاضی میرغفاری برگزار شد.

پیش از برگزاری این جلسه، محمد اسماعیل بیگی و سونیا محمدی، وکلای دادگستری به دلیل عدم اجازه ملاقات با آرمیتا عباسی و عدم امکان دفاع مطلوب از وی، از وکالت این شهروند معترض بازداشتی استعفا دادند. سرانجام حمید عباسی، پدر آرمیتا عباسی، از عهده دار شدن وکالت پرونده دخترش توسط شهلا اروجی خبر داد.

اوایل مهرماه امسال، آرمیتا عباسی در رابطه با اعتراضات سراسری در کرج توسط نیروهای امنیتی بازداشت و سپس به زندان کچویی کرج منتقل شد.

گفته می شود که بازداشت آرمیتا عباسی در پی انتشار مطالبی در فضای مجازی صورت گرفته است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید