نسرین ستوده در میان ۱۰ چهره برگزیده «مدافعین حقوق بشر سال» وزارت خارجه آمریکا!

با وجود گذشت چند ماه از زمان جان باختن مهسا امینی در بازداشتگاه گشت ارشاد و شکل‌گیری اعتراضات سراسری در ایران، واکنش‌های بین‌المللی به سرکوب معترضان همچنان ادامه دارد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، دستگاه‌های امنیتی جمهوری اسلامی در حالی بر دستگیری، بازداشت و احضار فعالین سیاسی، مدنی و دانشجویی اصرار دارند که فشارهای بین‌المللی برای پایان دادن به این رویه همچنین توقف اجرای احکام اعدام نیز رو به افزایش است و کشورهای مختلف از رهبران جمهوری اسلامی بارها خواسته‌اند به روند سرکوب معترضان خاتمه دهند.

در یکی از آخرین اقدام‌ها در حمایت از اعتراضات ایران، وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه اول فوریه با انتشار بیانیه‌ای از اعطای جایزه سالانه و جهانی «مدافعان حقوق بشر» به نسرین ستوده خبر داد. در این بیانیه، نام خانم ستوده در کنار ۹ تن دیگر از فعالان حقوق بشری قرار گرفت که «شجاعانه در سراسر جهان» در راه ترویج و دفاع از حقوق بشر و آزادی‌های اساسی، مقابله و افشای نقض حقوق بشر توسط دولت‌ها، اقدام برای حفاظت از محیط زیست، بهبود عملکرد حکومت‌ها و مسئولیت پذیر کردن حاکمان و پایان دادن به معافیت از مجازات آنها مبارزه کرده‌اند.

محمد نورخان از بنگلادش، چیم سیتار از کامبوج و دینگ جیاکسی از چین از دیگر برندگان جایزه امسال هستند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید