وضعیت نگران کننده فرهاد میثمی زندانی سیاسی اعتصابی+عکس

فرهاد میثمی فعال سیاسی در شرایطی که به شدت بر اثر اعتصاب غذا وزن کم کرده و بدنش به شدت ضعیف شده است، در نامه‌ای از زندان رجایی‌شهر بر خواسته‌های خود پافشاری کرده است.

 

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی امروز پنج‌شنبه ۱۲ بهمن‌ماه 1401، تصاویری از فرهاد میثمی همراه با نامه او از زندان رجایی‌شهر کرج منتشر شده است که در آن این زندانی سیاسی به شدت وزن کم کرده و بدنش ضعیف شده است.

این فعال سیاسی در نامه خود نوشته است که: «همچنان بر سر خواسته‌های سه‌گانه‌ام (توقف اعدام معترضان، آزادی شش زندانی سیاسی-مدنی و توقف آزارهای اجبار حجاب) بر سر همان مأموریت غیرممکن خواهم ایستاد. باشد تا بعدترها به کوششی جمعی، ممکن شود».

عنوان نامه این فعال سیاسی، «برای روزهای زجرِ اندر زجرِ اندر زجر» است.

در قسمتی دیگر از نامه خود نوشته است: «در دوره‌ای که حاکمان در هر سه عرصه‌ امنیت جسم و جان، سفره، معیشت، شان و کرامت چیزی جز زجر و رنج هر روزه و هرلحظه در بساط مردمان این سرزمین باقی نگذاشته‌اند، به سهم کوچک خود تلاشی را آغاز کردم تا بتوان در شرایطی، این زهر دم‌افزون را با کوششی جمعی به پادزهری بدل کرد».

او همچنین خبر داده که طی ۱۰ روز آینده آبی که می‌نوشد را «تلخ» خواهد کرد تا به نوشته وی، نشانه‌ای از «روزگار تلخ‌تر از زهری» باشد که حاکمان جمهوری اسلامی «از جمیع جهات برای همگان آفریده‌اند».

فرهاد میثمی و رضا خندان سال 1397، به اتهام «تبانی و اجتماع به قصد برهم زدن امنیت کشور با تحریک زنان به حضور خیابانی» به شش سال زندان و دو سال محرومیت از فعالیت در فضای مجازی و رسانه‌ها محکوم شده‌اند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید