محرومیت فرهاد میثمی از حقوق ابتدایی یک زندانی!

فرهاد میثمی، فعال مدنی و زندانی سیاسی محبوس در اندرزگاه چهار فرعی سالن ۱۱ زندان رجایی شهر کرج که از بیماری کولیت روده (زخم دیواره روده) در رنج است و با توجه به محرومیت از حق درمان تخصصی در وضعیت وخیم جسمی به سر می‌برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این زندانی سیاسی در حال تحمل حبس تعزیری پنج ساله است و علیرغم‌ اتمام بیش از چهار سال از حبس خود حتی قوه قضائیه با آزادی وی نیز مخالفت می‌کند.

رضا خندان، فعال حقوق بشر، در تشریح وضعیت جسمانی فرهاد میثمی اعلام کرد:اعتصاب غذای فرهاد میثمی از دهم مهرماه 1401، با خودداری از خوردن عمدتاً غذاهای جامد آغاز شد و طی این مدت به جز چند روزی که در پی انتقال به انفرادی با ضرب‌وشتم حتی از خوردن آب و داروهای خود نیز سر باز زد، از مایعات استفاده می‌‌کرده است.

این فعال حقوق بشر در تشریح نامه‌ای که فرهاد میثمی در آن از واژه (امساک در خوردن غذا) را به کار برده افزود: خود آقای میثمی از به کار بردن اصطلاح اعتصاب غذا ابا دارد و می‌گوید این اقدام او اعتصاب غذا نیست. اما به هر حال هر اسمی که روی آن بگذاریم، نتیجه‌ آن شرایط جسمانی کنونی او است به‌طوری که اکنون وزن او به ۴۹ تا ۵۰ کیلوگرم رسیده است، حال آن که با توجه به قدش باید دست‌کم ۷۸ کیلو وزن داشته باشد، چنان که بدو ورود به زندان همین مقدار وزن را داشت.

سازمان عفو بین الملل هم در تاریخ ۱۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۱، وضعیت کنونی فرهاد میثمی را نشان دهنده نقض فاحش حقوق بشر در ایران دانست و خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط این زندانی سیاسی شد و اعلام کرد:فرهاد میثمی، مدافع حقوق بشر ایران باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شود. او از ژوئیه ۲۰۱۸ تنها به دلیل مبارزه مسالمت آمیز علیه قوانین تبعیض آمیز حجاب اجباری به ناحق زندانی شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید