مسعود کردپور به 17 ماه حبس تعزیری محکوم شد.

مسعود کردپور سردبیر آژانس خبری موکریان از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی شهر بوکان به اتهام «تبلیغ علیه نظام و اخلال در نظم عمومی» به ۱۷ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مسعود کردپور روزنامەنگار و سردبیر آژانس خبری موکریان و از فعالین شناختە شدە شهر بوکان که در تاریخ  ۹ آذرماه 1401، با حضور وکیل مدافع وی و به صورت ویدیو کنفرانس توسط شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی این شهر محاکمه شده بود، به ۱۷ ماه حبس تعزیری محکوم شد. آقای کردپور از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به ۹ ماه حبس تعزیری و از بابت اتهام «اخلال در نظم عمومی» به ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شده است. در صورت تایید این حکم در دادگاه تجدیدنظر، با اعمال ماده ۱۳۴ مجازات اسلامی، ۹ ماه حبس برای وی قابل اجرا خواهد بود.

مسعود کردپور شامگاه سه‌شنبه ۲۹ شهریورماه 1401، توسط نیروهای امنیتی شهر بوکان در منزل شخصی‌اش دستگیر و به بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه منتقل شد. او در اعتراض به تداوم بازداشت خود، در بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه دست به اعتصاب غذا زده بود که نهایتاً به زندان میاندوآب و از آنجا نیز به زندان بوکان منتقل‌ شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید