محمد شریفی مقدم، درویش گنابادی، از زندان اوین آزاد شد

محمد شریفی مقدم

محمد شریفی مقدم، درویش گنابادی محبوس در زندان اوین آزاد شد. گمان می‌رود آقای شریفی مقدم در راستای بخشنامه اخیر قوه قضائیه آزاد شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، عصر پنجشنبه ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۱، محمدشریفی مقدم، درویش گنابادی و زندانی عقیدتی محبوس در زندان اوین، با توجه به اعمال بخشنامه اخیر قوه قضائیه به پرونده قضایی وی آزاد شد.

براساس این گزارش، آزادی محمدشریف مقدم، پس از اعمال بخشنامه قوه قضائیه به پرونده قضایی وی در راستای آزادی زندانیان یا بازداشت شدگان اعتراض‌های اخیر صورت گرفته است.

لازم به اشاره است، محمد شریفی مقدم، در تاریخ یک اسفند ماه ۱۳۹۶، در جریان حادثه گلستان هفتم پاسداران، به همراه جمعی از دراویش گنابادی بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه و طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام سپس در تاریخ ۲۷ مرداد ماه ۱۳۹۷، توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران در مجموع به تحمل ۱۲ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق، دو سال تبعید به برازجان و دو سال محرومیت‌های اجتماعی و ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد. با ارجاع پرونده این درویش گنابادی به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر در تاریخ ۱۹ اسفند ماه ۱۳۹۷، حکم صادره توسط دادگاه بدوی عینا در دادگاه تجدیدنظر تائید شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید