فردین ندافیان و شهرام نجف تومرائی، دو شهروند بهایی از زندان اوین آزاد شدند

فردین ندافیان و شهرام نجف تومرائی

فردین ندافیان و شهرام نجف تومرائی، دو شهروند بهایی محبوس در زندان اوین آزاد شدند. این افراد در راستای عفو و یا بخشنامه اخیر قوه ‌قضاییه آزاد شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۱، فردین ندافیان قمصری و شهرام نجف تومرائی، شهروندان بهایی و زندانی عقیدتی محبوس در زندان اوین به ترتیب پس از تحمل هشت ماه و ۱۱ ماه از مجموع احکام حبس تعزیری خود بطور مشروط آزاد شدند.

براساس این گزارش، آزادی این دو شهروند بهایی از زندان اوین، در راستای اعمال بخشنامه اخیر قوه قضائیه به پرونده آنها صورت گرفته است.

لازم به اشاره است، فردین ندافیان قمصری، در سال ۱۳۹۷ توسط ماموران امنیتی بازداشت و پس از چند ساعاتی بازجویی سپس آزاد اما پس از آن چندین مرحله جهت بازجوئی به اداره نظارت و پیگیری وزارت اطلاعات در تهران احضار تحت بازجوئی قرار گرفت و در نهایت پس از تشکیل پرونده قضایی و طی‌ مراحل بازپرسی در شعبه دو بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۳ تهران، پرونده او پس از تنظیم کیفرخواست و صدور قرار به دادگاه انقلاب تهران ارجاع شد.

با آغاز مراحل دادرسی، فردین ندافیان قمصری، در مهرماه ۱۳۹۸، توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی وقت – محمد مقیسه با اتهام (فعالیت تبلیغی علیه نظام) محاکمه و به تحمل ۱ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم عینا در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست احمد زرگر عینا تائید شد. در تاریخ ۲۸ خردادماه ۱۴۰۱، فردین ندافیان قمصری، برای تحمل دوران حبس تعزیری ۱ ساله خود پس از مراجعه به شعبه ۱ اجرای احکام دادسرای زندان اوین بازداشت و به اندرزگاه ۴ این زندان منتقل شده بود.

همچنین، شهرام‌نجف تومرائی، شهروند بهایی ساکن تهران، مدت‌ها پیش، با توجه به پرونده سازی از سوی وزارت اطلاعات و اتمام مراحل بازجویی و سپس بازپرسی در نهایت توسط دادگاه انقلاب تهران محاکمه و به تحمل ۲ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

شهرام‌ نجف تومرائی، اسفند ماه ۱۴۰۰، برای سپری کردن دوران حبس تعزیری خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید