آزادی خدیجه مهدی پور، زندانی سیاسی از زندان مرکزی ایلام

آزادی خدیجه مهدی پور

خدیجه (مارسیا) مهدی پور، زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی ایلام آزاد شد. او در راستای بخشنامه اخیر قوه قضائیه از زندان آزاد شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یکشنبه ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۱، خدیجه (مارسیا) مهدی پور، فعال فضای مجازی و زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی ایلام، پس از سپری کردن بخشی از مجموع حبس تعزیری خود بطور مشروط آزاد شد. این زندانی سیاسی دوران حبس تعزیری ۲۰ ماهه خود را تحمل می کرد.

براساس این گزارش، آزادی مشروط خدیجه (مارسیا) مهدی پور، در راستای اعمال بخشنامه(عفو و کاهش حبس تعزیری زندانیان سیاسی) که توسط قوه قضائیه به اجرا گذاشته شده صورت گرفته است.

خدیجه مهدی پور، در پرونده قضایی دوم خود در تاریخ ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۰، توسط دادگاه انقلاب ایلام از بابت اتهامات(تبلیغ علیه نظام)، (توهین به رهبری) و (توهین به روح الله خمینی) در مجموع به تحمل ۲۰ ماه حبس تعزیری محکوم شد. حکم مذکور پس از اعلام درخواست تسلیم به رای بصورت قطعی به او ابلاغ شده بود.

این فعال اینستاگرامی، در تاریخ ۱۲ مهر ماه ۱۳۹۹، توسط ماموران اطلاعات سپاه ایلام بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه و طی مراحل بازجوئی و بازپرسی در تاریخ۱۹ مهر ماه ۱۳۹۹، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان تا اتمام مراحل دادرسی آزاد شده بود.

با آغاز مراحل دادرسی، در آذر ماه ۱۳۹۹، خدیجه مهدی پور، توسط دادگاه انقلاب ایلام از بابت اتهام (تبلیغ علیه نظام) به پرداخت ۸۰۰ هزار تومان جریمه نقدی محکوم و پس از پرداخت مبلغ مذکور پرونده وی بسته شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید