دادگاه کیفری تبریز؛ احضار سینا یوسفی، وکیل دادگستری به جلسه دادرسی

سینا یوسفی

یکی از شعب دادگاه کیفری تبریز با ارسال ابلاغیه‌ای کتبی، سینا یوسفی، وکیل دادگستری را به جلسه دادرسی فراخواند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه شنبه ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۲، سینا یوسفی، وکیل دادگستری، ساکن تبریز، در بخش دوم پرونده قضایی خود، توسط شعبه ۱۱۲ دادگاه کیفری دو این شهر محاکمه خواهد شد. این وکیل دادگستری در بخش اول از همین پرونده به حبس تعزیری و توقیف اموال محکوم شده است.

براساس ابلاغیه صادره توسط رئیس دفتر شعبه ۱۱۲ دادگاه کیفری ۲ تبریز که در تاریخ ۲۸ بهمن ماه ۱۴۰۱ از طریق سامانه ابلاغ الکترونیکی قوه قضائیه برای این وکیل دادگستری ارسال شده، سینا یوسفی باید ساعت ۱۰ صبح ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۱، برای ارائه دفاعیه از بابت اتهام (نشر اکاذیب) در جلسه دادگاه حاضر شود.

سینا یوسفی، وکیل و نایب رئیس کمیسیون حقوق بشر وکلای دادگستری آذربایجان شرقی، ضمن اعلام این خبر در حساب توئیتر خود نوشت:‏”‏بخاطر انتشار فعالیت‌های کمیسیون حقوق بشر کانون وکلا و اعلام تعداد بازداشتی‌ها در تبریز در یکماه اول اعتراضات، علاوه بر محاکمه از جهت اتهامات (تبلیغ علیه نظام) و (تشکیل گروه)، امروز ابلاغیه‌ای با اتهام (نشر اکاذیب) دریافت کردم. من صرفاً به وظیفه‌ام به عنوان یک وکیل عمل کردم.”

سینا یوسفی در بخش اول از همین پرونده با اتهامات (تبلیغ علیه نظام) و (تشکیل گروه) در مجموع به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری، ۲ سال منع خروج از کشور و توقیف وسایل شخصی ضبط شده از وی هنگام بازداشت به نفع دولت محکوم شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید