آزادی یک شهروند در راستای اجرای بخشنامه اخیر قوه قضائیه و صدور حکم تعلیقی از استان اصفهان

حمید جعفری نصرآبادی

دادگاه تجدیدنظراستان اصفهان مستقر در کاشان با صدور دادنامه‌ای حمید جعفری نصرآبادی، را به حبس محکوم کرد. او پیش‌تر به تحمل ۲۲ ماه و دو روز حبس تعزیری محکوم شده بود اما در راستای عفو و یا بخشش بخشنامه اخیر قوه قضائیه آزاد شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه یک اسفند ماه ۱۴۰۱، حمید جعفری نصرآبادی، معلم و فعال صنفی فرهنگیان، از بابت بخش دوم پرونده خود توسط دادگاه تجدیدنظر استان اصفهان مستقر در کاشان، به تحمل سه سال حبس با طول مدت تعلیق پنج ساله محکوم شد.

حمید جعفری نصرآبادی، در بخش اول از همین پرونده در مجموع به تحمل ۲۲ ماه و دو روز حبس تعزیری و مجازات‌های تکمیلی محکوم شد اما با اعمال بخشنامه قوه قضائیه و لغو آن پرونده وی مختومه اعلام شد.

سعید غلامیان، وکیل مدافع حمید جعفری، ضمن اعلام این خبر در صفحه شخصی خود نوشت:”رای دادگاه کیفری کاشان در مورد آقای حمید جعفری در دادگاه تجدیدنظر مستقر در کاشان تائید و بر همین‌اساس از بابت‌اتهام تمرد از دستور ماموران قضایی هنگام انجام وظیفه) به یک سال حبس و به اتهام (نشر اکاذیب در فضای مجازی) هم به تحمل دو سال حبس محکوم شد. البته این مجازات توسط دادگاه تجدیدنظر به مدت پنج سال تعلیق شده است.”

لازم به اشاره است، اوسط دی ماه ۱۴۰۱، حمید جعفری نصرآبادی، در بخش دوم از پرونده قضایی خود توسط شعبه دادگاه کیفری دو شهرستان کاشان از بابت دو اتهام مذکور در مجموع به تحمل ۳ سال حبس تعزیری محکوم شده بود. مصادیق این اتهامات مربوط به اشعار و دلنوشته هایی است که حمید جعفری نصرآبادی در صفحات شخصی خود از قبیل فیس بوک، واتس آپ و تلگرام منتشر کرده بود.

حمید جعفری نصرآبادی، در بخش اول پرونده خود، در تاریخ هشت آذر ماه ۱۴۰۱، توسط شعبه یک دادگاه انقلاب کاشان، به ریاست قاضی اصغر غفاری نسب، از بابت اتهام (توهین به رهبری) به ۱۵ ماه و یک روز حبس تعزیری و از بابت اتهام (تبلیغ علیه نظام) هم به هفت ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم و بعنوان مجازاتهای تکمیلی هم به ۲ سال انفصال از خدمت و دو سال منع خروج از کشور محکوم شد. این حکم که ۱۵ ماه آن لازم به اجرا بود پس از اعمال بخشنامه اخیر قوه قضائیه به پرونده حمید جعفری نصرآبادی لغو و این فرهنگی اهل کاشان از زندان دستگرد اصفهان آزاد شده است.‌

این فرهنگی شاغل در هنرستان کارودانش شهرستان کاشان، در تاریخ ۲۷ مهر ماه ۱۴۰۱، در محل کار خود و با همراهی مسئول حراست اداره آموزش و پرورش شهرستان کاشان، بازداشت و به زندان یزدل کاشان منتقل و چندی بعد اعلام شد که به زندان دستگرد اصفهان منتقل شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید