تداوم بازداشت و بلاتکلیفی از سرنوشت ساناز تفضلی شهروند بهایی، در زندان وکیل آباد مشهد

ساناز تفضلی (روحی)

ساناز تفضلی (روحی)، شهروند بهایی، بطور بلاتکلیف در زندان وکیل آباد مشهد به سر می برد. با وجود اینکه بازجویی از این شهروند بهایی به اتمام رسیده است اما با آزادی موقت وی مخالفت می شود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه سه اسفند ماه ۱۴۰۱، ساناز تفضلی (روحی)، متولد ۱۳۵۶، متاهل، دارای دو فرزند، شهروند بهایی ساکن مشهد مرکز استان خراسان رضوی، علیرغم گذشت بیش از سه ماه از تاریخ دستگیری و اتمام بازجویی ها بطور بلاتکلیف در زندان وکیل آباد مشهد محبوس و از حقوق اولیه یک متهم محروم است.

یک منبع مطلع در این‌باره گفت:”با توجه به اینکه بازجویی های خانم تفضلی به اتمام رسیده و پرونده او از مرحله بازپرسی به دادگاه جهت تعیین وقت دادرسی ارجاع شده و قرار وثیقه ای به مبلغ ۱ میلیارد تومان هم برای آزادی وی صادر شده اما بازپرس از قبول وثیقه جهت تودیع سر باز می‌زند و این شهروند بهایی در بلاتکلیفی به سر می برد.”

لازم به اشاره است، ساناز تفضلی (روحی)، در تاریخ ۱ آذر ماه ۱۴۰۱، هنگامی که در خیابان با با خودروی شخصی اش در حال تردد بود توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه یکی از ارگان‌های امنیتی مشهد منتقل و پس از طی مراحل بازجوئی سپس به زندان وکیل آباد منتقل شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید