حکم اعدام یک زندانی سیاسی در زندان مرکزی کرمانشاه (دیزل آباد) به اجرا درآمد

سرکوت احمدی

حکم یک زندانی سیاسی کرد به‌نام سرکوت احمدی که با اتهام «محاربه از طریق عضویت در حزب کومله و قتل یکی از ماموران انتظامی» به اعدام محکوم شده بود، به صورت مخفیانه در زندان مرکزی کرمانشاه به اجرا درآمد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صبح روز، چهارشنبه سه اسفند ماه، حکم اعدام یک زندانی سیاسی کرد، به صورت مخفیانه در زندان مرکزی کرمانشاه به اجرا درآمد. این زندانی که هویتش سرکوت (آرش) احمدی احراز شده، با اتهام «محاربه از طریق عضویت در حزب کومله و قتل یکی از ماموران انتظامی» به اعدام محکوم شده بود.

یک منبع مطلع درخصوص اعدام این زندانی به سازمان حقوق بشر ایران گفت: «سرکوت احمدی اهل روانسر بوده و پیشتر عضو حزب کومله کردستان ایران بوده و بعدا از حزب جدا شده بود. در آذر ماه سال ۹۹، زمانی که او قصد مهاجرت به خارج از کشور را داشت و در میان مرز ایران و ترکیه بازداشت شده بود.»

این منبع در ادامه گفت: «در بهمن ماه همان سال، قرار گاه اشرف وابسته به نیروی زمینی سپاه پاسداران، اطلاعیه‌ای منتشر کرد که سپاه قرارگاه یک شهروند را به اتهام قتل حسن ملکی که یکی از پرسنل نیروی انتظامی بوده، بازداشت کرده‌است. این درحالی است که سرکوت احمدی همیشه اتهام قتل را رد کرده بود.»

اعدام این زندانی سیاسی کرد تا لحظه تنظیم این خبر از سوی رسانه‌های داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است.

تاکنون مشخص نشده که حکم محاربه در مورد سرکوت احمدی اجرا شده باشد یا قصاص نفس. از ابتدای سال میلادی جاری تا کنون، دست‌کم چهار زندانی سیاسی در زندان‌های ایران اعدام شده‌اند./ به نقل از سازمان حقوق بشر ایران،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید