امیرپورنگ سرمدی تهرانی، زندانی سیاسی با اعمال «عفو مشروط» به پرونده از زندان بابل آزاد شد

امیرپورنگ سرمدی تهرانی

امیرپورنگ سرمدی تهرانی، زندانی سیاسی محبوس در زندان بابل که پیش‌تر توسط دادگاه انقلاب به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده بود در راستای بخشنامه اخیر قوه قضائیه آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه یک اسفند ماه ۱۴۰۱، امیرپورنگ سرمدی تهرانی، اهل بابلسر، فعال مدنی مشروطه خواه و زندانی سیاسی محبوس در زندان شهرستان بابل از توابع استان مازندران، پس از تحمل بخشی از مجموع حبس تعزیری خود بطور مشروط آزاد شد. این فعال مدنی در حال سپری کردن دوران حبس تعزیری پنج  ساله خود بود.

یک منبع مطلع در این‌باره گفت:”آزادی آقای سرمدی تهرانی، پس از تحمل دو سال و سه ماه از مجموع حبس تعزیری پنج ساله اش در روز یک اسفند ماه سال جاری و پس از اجرای بخشنامه (عفو مشروط) قوه قضائیه به پرونده وی صورت گرفته است.”

لازم به اشاره است، امیرپورنگ سرمدی تهرانی، ۱۲ آذر ماه ۱۳۹۹، توسط ماموران انتظامی در سهرستان بابلسر، با حکم جلب صادره از سوی شعبه یک اجرای احکام دادسرای زندان اوین بصورت نیابت فضائی برای تحمل حبس تعزیری پنج ساله اش بازداشت و به زندان بابل منتقل شده بود.

این فعال مدنی مشروطه خواه، اواسط آذر ماه ۱۳۹۸، توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ابوالقاسم صلواتی محاکمه و از بابت اتهام (اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور) توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، به تحمل پنج سال حبس تعزیری، به اتهام (فعالیت تبلیغی علیه نظام) به تحمل یک سال حبس تعزیری و از بابت اتهام (توهین به رهبری) هم به تحمل دو سال حبس تعزیری محکوم شد.

این حکم در تاریخ ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تائید و به متهم ابن پرونده ابلاغ شد.

امیرپورنگ سرمدی تهرانی در تاریخ سه مرداد ماه ۱۳۹۸، توسط ماموران اطلاعات سپاه پاسداران در تهران بازداشت و پس از انتقال به بند امنیتی ۲الف سپاه واقع در زندان اوین و طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام چندی بعد با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان، آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید