احضار کوروش جلیل، توسط دادسرای عمومی و انقلاب یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد

کوروش جلیل

دادسرای عمومی و انقلاب شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، کوروش جلیل، را احضار کرد. او در جریان اعتراض‌های جاری بازداشت شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه هشت اسفند ماه ۱۴۰۱، کوروش جلیل، فعال مدنی ساکن شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بويراحمد از بازداشت شدگان اعتراض‌های سراسری اخیر با دریافت ابلاغیه‌ای کتبی توسط بازپرس شعبه هفت دادسرای انقلاب این شهر جهت تفهیم اتهام احضار شد.

براساس ابلاغیه صادره توسط مهدی ایزدی، دادیار شعبه هفت دادسرای عمومی و انقلاب یاسوج، مقرر شده تا کوروش جلیل از تاریخ هشت اسفند ماه ۱۴۰۱، ظرف مدت پنج روز جهت ارائه آخرین دفاع پیش از تنظم‌ کیفرخواست و ارجاع پرونده به دادگاه به شعبه مذکور مراجعه کند.

یک منبع مطلع در این‌باره گفت:”این ابباغیه مربوط به بازداشت آقتی جلیل در تاریخ ۳۰ شهریور ماه است اما نکته عجیب این هست که قوه قضائیه با ابلاغ بخشنامه ای مدعی اعطای ختم پرونده قضایی در خصوص بازداشت شدگان اعتراض‌های اخیر است اما کوروش جلیل به جلسه بازپرسی برای تفهیم اتهام و ارجاع پرونده اش به دادگاه احضار شده است.”

لازم به اشاره است، کوروش جلیل، در تاریخ ۱ بهمن ماه ۱۴۰۱، توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ یاسوج به ریاست سید هدایت الله افشین، از بابت اتهام (نشر اکاذیب در فضای مجازی) بصورت غیابی به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود و جلسه واخواهی آن پرونده در تاریخ ۱۶ اسفند ماه ۱۴۰۱، در شعبه مذکور با حضور متهم این پرونده برگزار و دفاعیات کوروش جلیل اخذ شد.

کوروش جلیل، در تاریخ ۳۰ شهریور ماه ۱۴۰۱، در جریان برگزاری اعترض‌های سراسری در یاسوج بازداشت و پس از طی مراحل بازجویی و تفهیم اتهام در تاریخ ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۱، با تودیع قرار وثیقه آزاد شد اما چند روز بعد در پی احضار مجدد به اداره اطلاعات یاسوج، بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه آن ارگان امنیتی و طی مراحل بازجویی و تفهیم اتهام در نهایت ۸ روز بعد با تودیع کفالتی به مبلغ ۶۰ میلیون تومان آزاد شد.

این فعال مدنی، طی سالهای اخیر، به دفعات در پی فعالیتهای مسالمت آمیز خود از سوی ارگانهای امنیتی شهر یاسوج با پرونده سازی و یا بازداشت مواجه شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید