احضار داوود شیری و سیما علی پور، دو فعال مدنی به دادگاه انقلاب تبریز

داوود شیری و سیما علی پور

داوود شیری و سیما علی پور، دو فعال مدنی، به شعبه دو دادگاه انقلاب تبریز احضار شدند. این افراد پیش‌تر توسط دادگاه انقلاب تبریز تفهیم اتهام شده‌اند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه شنبه ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۱، داوود شیری و سیما علیپور، فعالان ملی مدنی، ساکن تبریز مرکز استان آذربایجان غربی، توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب تبریز محاکمه خواهند شد.

براساس ابلاغیه صادره توسط توسط رئیس دفتر شعبه دو دادگاه انقلاب تبریز، مقرر شده تا سیما علی پور و داوود شیری، راس ساعت ۱۲ ظهر ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۲، برای ارائه دفاع از خود در برابر اتهامات مطروحه در شعبه مذکور حاضر شوند.

همچنین، اتهام مطروحه علیه سیما علیپور، در مرحله بازپرسی(فعالیت تبلیغی علیه نظام) و (عضویت در گروههای مخالف نظام) و اتهام داود شیری هم (تبلیغ علیه نظام) عنوان شده است.

لازم به اشاره است، داوود شیری، در تاریخ ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۱، هنگام خروج از منزل، توسط نیروهای امنیتی در شهر تبریز بازداشت و پس لز انتقال به بازداشتگاه یکی از ارگانهای امنیتی و طی مراحل بازجوئی در تاریخ ۱۲ خرداد ماه ۱۴۰۱، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان آزاد شد.

افزون بر این، سیما علیپور هم در تاریخ ۷ خرداد ماه ۱۴۰۱، به همراه همسر خود توسط نیروهای امنیتی در شهر تبریز بازداشت و پس از طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام در تاریخ ۱۶ خرداد ماه ۱۴۰۱، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان از زندان مرکزی تبریز آزاد شد.

داوود شیری، در تاریخ ۴ تیر ماه ۱۳۹۹، توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب تبریز به ریاست رحیم حملبر، از بابت اتهام (فعالیت تبلیغی علیه نظام) و (عضویت در گروه غیرقانونی گاماج) محاکمه و در تاریخ ۱۱ مرداد ماه ۱۳۹۹، از اتهام (فعالیت تبلیغی علیه نظام) تبرئه و با اتهام (عضویت در گروه گاماج) به تحمل ۳ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

پس از اعلام اعتراض داوود شیری، در تاریخ ۱۲ مهر ماه ۱۳۹۹، شعبه ۱ دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان شرقی، این فعال ملی مدنی را پس از تغییر عنوان اتهامی به (اقدام به عضویت در غیرقانونی گاماج)، به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری محکوم کرد.

داوود شیری، در تاریخ ۲۶ آبان ماه ۱۳۹۸، در پی یورش ماموران اداره اطلاعات تبریز به محل کار وی پس از تفتیش محل کسب و ضبط لوازم شخصی بازداشت و پس از طی‌ مراحل بازجوئی در تاریخ ۷ اسفند ماه ۱۳۹۸، با تودیع وثیقه آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید