یک شهروند توسط نیروهای امنیتی در پیرانشهر به صورت «گروگان» بازداشت شده است

فریدون نبی

یک شهروند اهل پیرانشهر 127 روز است که بجای برادرش توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است. به این شهروند گفته شده است تا زمان تحویل برادرت در اینجا خواهی ماند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، فریدون نبی ٢١ ساله و اهل پیرانشهر به جای برادرش فردین نبی، 127 روز است توسط ماموران امنیتی به ‌صورت گروگان بازداشت شدە است.

یک منبع مطلع در این‌باره گفت: روز شنبه ٦ آبان‌ماه‌ ١٤٠١،  نیروهای امنیتی بدون ارائه حکم قضایی و بە صورت خشونت‌آمیز به منزل خانوادگی فردین نبی یورش بردە و پس از آنکه موفق به بازداشت او نشده‌اند، برادر کوچک وی فریدون نبی را بازداشت کرده‌اند.

این منبع مطلع اظهار داشت؛ نیروهای امنیتی علناً به خانواده نبی اعلام کردەاند تا زمانی‌که فردین خود را تحویل آنان ندهد، فریدون در بازداشت خواهد بود.

این منبع مطلع افزود؛ روز پنج‌شنبه ٢٧ بهمن‌ماه‌ ١٤٠١، عثمان نبی، پدر خانوادە و مریم نبی همسر فردین نبی به اداره اطلاعات پیرانشهر احضار و به مدت سه ساعت مورد بازجویی قرار گرفته بودند.

پیشتر نیز مأموران امنیتی اقدام بە ضبط و توقیف موبایل تمام اعضای خانوادە از جملە پدر، مادر و خواهر این دو برادر و همسر و فرزند فردین نبی کردە بودند.

بە گفتە این منبع مطلع، فریدون نبی پس از ٤٨ روز بازجویی از بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه به زندان نقده منتقل و هم‌اکنون به صورت بلاتکیلف در این زندان به سر می‌برد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید