آزادی دو معلم زندانی به قید وثیقه

«محمدرضا نیک نژاد» و «مهدی بهلولی» دو تن از معلمان زندانی، روزسه شنبه ۷ مهر ماه از بند ۸ زندان اوین به قید وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی آزاد شدند.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «محمد رضا نیک نژاد»، از اعضای هیات مدیره کانون صنفی معلمان تهران و «مهدی بهلولی» از فعالان صنفی مستقل که پس از گذشت حدود ۱۵ روز انفرادی و بازجویی در بند ۲ الف در روز چهارشنبه ۲۵ شهریورماه ۱۳۹۴ به بند ۸ عمومی زندان اوین منتقل شده بودند، روز گذشته سه شنبه ۷ مهر ماه به قید وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی آزاد شدند.
«مهدی بهلولی» پیش تر با حکم شعبه دو بازپرسی اوین، “مقدس اردبیلی” پس ازحضور مامورین در منزل و پایان تفتیش و ضبط برخی وسایل موجود در منزل همچون رایانه و گوشی همراه در۱۰ شهریور ماه ۱۳۹۴ بازداشت شد.
همچنین هنگام مراجعه ماموران به درب منزل «محمدرضا نیک نژاد» و عدم حضور وی در منزل پس از تماس تلفنی از سوی ماموران حاضر در منزل برای بازداشت فراخوانده می شود.
این در حالی است که در تیر ماه ۱۳۹۴ نیز «اسماعیل عبدی» دبیر کل «کانون صنفی معلمان» با مراجعه به دادسرای اوین بازداشت و هم اکنون در زندان اوین به سر می برد.
«رسول بداقی»،«باغانی» و «علیرضا هاشمی» نیز از دیگر معلمان و فعالان صنفی هستند که هم اکنون به اتهام فعالیت های صنفی در زندان به سر می برند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید