استان گلستان؛ بهروز ایزدی راد، توسط دادگاه انقلاب علی آباد به چهار سال حبس تعزیری محکوم شد

بهروز ایزدی راد

محمدرضا عموزاد خلیلی، قاضی شعبه یک دادگاه انقلاب شهرستان علی آباد کتول از توابع استان گلستان با صدور دادنامه ای بهروز ایزدی راد، را به حبس تعزیری محکوم کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی هفته های گذشته، بهروز ایزدی راد، اهل استان سیستان و بلوچستان، ساکن شهرستان علی آباد کتول از توابع استان گلستان و از بازداشت شدگان اعتراض‌های سراسری، توسط شعبه یک دادگاه انقلاب علی آباد کتول به ریاست محمدرضا عموزاد خلیلی، در مجموع به تحمل چهار سال و یک ماه حبس تعزیری محکوم شد.

براساس دادنامه صادره توسط شعبه یک دادگاه انقلاب شهرستان علی آباد کتول که به بهروز ایزدی راد ابلاغ شده وی از بابت اتهام(فعالیت تبلیغی علیه نظام) به تحمل ۹ ماه حبس تعزیری و به اتهام(تحریک مردم به اغتشاش و درگیری) هم به تحمل دو سال و یک ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

به فرض تائید این حکم در دادگاه تجدیدنظر استان گلستان و اعمال ماده ۱۳۴ مجزات اسلامی تحمل اشد مجازت از بابت اتهام(تحریک مردم به اغتشاش و درگیری) برای بهروز ایزدی راد لازم به اجرا خواهد شد.

با توجه به بخشنامه صادره اخیر توسط قوه قضائیه که از آن بعنوان (عفومشروط) یاد می شود احتمال مختومه شدن این پرونده دور از ذهن نیست.

لازم به اشاره است، بهروز ایزدی راد، اویل مهرماه ۱۴۰۱، در جریان برگزاری اعتراضات مردمی در شهرستان علی آباد کتول توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه یکی از ارگانهای امنیتی و طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام پس از انتقال به زندان امیرآباد شهر گرگان مرکز استان گلستان با تودیع وثیقه آزاد شد.

بهروز ایزدی راد، پیش از این هم در تاریخ ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۰، پس از احضار به شعبه بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۳ تهران، بازداشت و به سلول انفرادی در بند ۲۴۰ حفاظت اطلاعات قوه قضائیه واقع در زندان اوین منتقل شد و پس از ۴۵ روز به اندرزگاه ۷ سالن ۲۱ زندان رجائی شهر کرج منتقل شد.‌

با آغاز مراحل دادرسی بهروز ایزدی راد به اتهام(عضویت در گروههای معاند نظام به قصد برهم‌زدن امنیت کشور)توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری، محاکمه و در تاریخ ۱۸ خردادماه ۱۴۰۱، به تحمل ۱ سال حبس تعزیری و ۳ سال محرومیت از فعالیت در فضای مجازی محکوم شده بود. / به نقل از حال وش،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید