احضار و تفهیم اتهام چهار شهروند بهایی در دادسرای انقلاب و عمومی کرج

شهروندان بهایی

وحید چگینی، بازپرس شعبه هفت دادسرای عمومی و انقلاب شهر کرج مرکز استان البرز، چهار شهروند بهایی را پس از احضار، مورد تفعیم اتهام کرد.

به گزارش کمپین دفا ع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر، پریسا اسلامی، نصیر هروی، سارا شعبانپور و ژینوس اختر خاوری، شهروندان بهایی ساکن کرج مرکز استان البرز، پس از احضار به شعبه هفت دادسرای عمومی و انقلاب کرج، توسط وحید چگینی تفهیم اتهام شدند.

یک منبع مطلع در این‌باره گفت:”مبنی احضار این چهار شهرود بهایی در خصوص تفتیش منازل آنها در مرداد ماه سال ۱۴۰۱ در کرج به دلیل(تشکیل و تدریس در آموزشگاه موسیقی برای کودکانی در سنین مهد کودک) بود و در نظر بازپرس و دستگاه قضایی این افراد چون بهایی هستند اقدام به (تبلیغ بهاییت در میان کودکان) کردند. وحید چگینی، بازپرس شعبه هفت دادسرای کرج، با اضافه کردن پریسا اسلامی، نصیر هروی، سارا شعبانپور و ژینوس اختر خاوری به متهمان آن پرونده آنها را تفهیم اتهام کرد.”

لازم به اشاره است، منازل شخصی پریسا اسلامی، نصیر هروی، سارا شعبانپور و ژینوس اختر خاوری،‌ در تاریخ ۹ مردادماه ۱۴۰۱، پس از یورش گسترده ماموران وزارت اطلاعات مورد تفتیش قرار گرفت و برخی لوازم شخصی از این شهروندان بهایی توقیف شده بود.

همچنین،‌ رامله تیرگرنژاد، کامیار حبیبی، عفیف نعیمی، سامان استوار یه همراه چند تن دیگر از شهروندان بهایی، در بهمن ماه ۱۴۰۱،‌ پس از محاکمه در شعبه دادگاه انقلاب کرج، از بابت اتهامات(تبلیغ علیه نظام)، (اقدام علیه امنیت ملی) و (تشکیل گروه د دسته به قصد برهم زدن امنیت کشور) به تحمل حبس تعزیری، تبعید، منع خروج از کشور، جریمه نقدی و مجازات تکمیلی محکوم شدند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید